«

»

נוב
14
2012

Initial D חוזרת

אני לא חושב שיש יותר מידי אנשים שמכירים את המותג Initial D בארץ, המקבילה היפנית למהיר ועצבני. לא בטוח שדוגמניות על בחוטיני יראו על המסך, אבל האנימציה של המותג היא איקונית ביפן לא פחות מוין דיזל. לא כל יום טויוטה קורולה שנת 88' ניראת כל כך נוצצת וצעירה על המסך.

טאקומי פוג'יווארה (Fujiwara Takumi) בן ה-18 עוד רגע מסיים תיכון, אין לו שאיפות בחיים והוא לא כל כך מתעניין בבנות המין השני ובמכוניות. אף אחד מחבריו וסביר להניח שדי בצדק, לא יודע על כישורי הנהיגה שלו שפיתח מאז גיל 13, כשהוא התחיל לעשות משלוחים עבור חנות הטופו של אביו לפנות בוקר כשהוא מסיע, או ליתר דיוק מטיס, את הטויוטה קארולה שנת 83' המשפחתית במעלה ההר ובחזרה. אך, הוא מוצא את עצמו מעורב בעסקי מרוצי הרחוב אחרי שנהג מרוצים עשיר ומפורסם מאתגר את הקבוצה המקומית להתחרות על הכותרת "המהיר על מעבר ההר אקינה".

במציאות הדבר הזה נראה יותר מרשים, למרות שמדובר ברכב מלפני שלושה עשורים

טוב, בסדר, אם אתם באמת רוצים שאדייק, מדובר בטויוטה קארולה שנת 83 מהדגם AE86 (ספרינטר טראנו), לא הייתי קורא לזה "מכונית משפחתית" בידיוק, למרות שהיא אכן נראת כמו אחת כזו. בארץ מסתבר שהסתובבו לא מעט מכוניות משפחתיות עם אותה שלדה, תוצרת דייהטסו, למרות שאף לא קארולה אחת, זה בגלל שעד שנות ה-90 טויוטה לא עשו עסקים בישראל בגלל החרם הערבי. בכל אופן, מסתבר שהרבה מאוד חובבי דריפטינג אוהבים את האוטו הזה, לא ברור אם זה בגלל האוטו או בגלל קייצ'י צוצ'יה (Keiichi Tsuchiya), נהג פרמולה 3 פופולארי ביפן שהתפרסם בצעירותו בתור "מלך הדראפטינג" אשר נהג לנסוע ולהלל את הרכב הזה. טוב, הוא גם שיחק את הדייג שאי אפשר לשכוח "ממהיר ועצבני 3" שיושב על המזח וצועק "לזה אתה קורא דראפטינג?!".

המנגה אשר התחילה את המותג הזה התחילה להתפרסם במגזין הסיינן, יאנג מאגאזיין (Young Magazine) ונכתבה על ידי שויצ'י שיגונו (Shuichi Shigeno), חובב ספורט מטורי בעצמו. לפני שהוא כתב את המנגה, הוא נהג בטויוטה ספרינטר כמו של הדמות הראשית, וקיבל השראה והכוונה ממלך הדראפטינג בכבודו ובעצמו. טוב, הדמות של טאקומי מבוססת על צוצ'יה, למרות שהוא התחיל לנהוג רק בגיל 18.

קצת קשה להתרגל לעיצוב דמויות המיוחד של המותג

עד כה, הסדרה זכתה לשלוש סדרות אנימה שממשיכות אחת את השניה (1st, 2nd, 4th stages) וסרט באורך מלא (3rd Stage), שלא נשכח את ה-OVAות, הסרטי סיכום והסרט לייב אקשן המגוחך שנעשה על העונה הראשונה בנוסח "מהיר ועצבני" – צ'כצ'כים מעולם לא היו נראים מצחיקים יותר. עכשיו, 15 שנה לאחר שסדרת האנימה הראשונה התחילה את שידוריה, העונה החדשה (5th Stage) חוזרת למסך בשיטת ה-PPW, המקביל של אניפלקס ל-VOD, שני פרקים בחודש בתשלום על כל צפייה. כרגע ראיתי את הפרק הראשון, שממש היה מעניין והכניס אותי די מהר לעניינים. למרות שאת הפרק האחרון של 4th Stage ראיתי לפני כמה שנים טובות – עוד לפני שבכלל אני למדתי לנהוג. מסתבר שהזמן לא חלף יותר מידי, מדובר בכשנה אחרי שהם סיימו כיתה י"ב והחלו את חייהם כאנשים בוגרים – כשטאקומי החליט למצוא אהבה מחוץ למסלול ההררי של דרך אקינה המוכר והטוב שליד ביתו, לראות את העולם הגדול. בכל אופן, נראה שמנסים להכניס דמות חדשה לחייו, על מנת להוסיף קצת מהפלפל שהיה חסר בסדרה הרביעית. הנקודה היחידה שאכזבה אותי הייתה הבחירה בכיתוב נוסח "מלחמת הכוכבים", אשר תקצר את כל מה שקרה בארבע סטאג'ים (Stages) הקודמים. מה שכן, קצת מוזר לי שלמרות שהשנים לא עברו יותר מידי, טאקומי נוהג על רכב משנת 83, רוב הרכבים של הדמויות הם משנות ה-90 המאוחרות, ומאז עברנו כבר עשור שלם. אומנם הטלפונים הסלולארים והמחשבים נראים מודרנים יותר, המכוניות הן עדיין אותן מכוניות ישנות.

סובארו אימפרזה שנת 98' מדגם WRX מבפנים בסדרה ובמציאות.

אני לא יודע להסביר למה, אבל השיר פתיחה היה באיכות נמוכה, אני מאמין שאולי ההוצאה (sage) החליטו לקצץ באיכות של השיר פתיחה בשביל להוריד קצת מהמשקל של הפרק (446 MB) אבל זה ממש הציק לי. בכל אופן, הציור בשאר הפרק היה נראה חלק לחלוטין, אומנם קשה עד מאוד להתרגל שוב לעיצוב דמויות של הסדרה, שלא עבר כמעט שום שינוי, אבל זה גם העיצוב של המנגה, וכניראה שטוב שההפקה החליטה להשאר עם העיצוב הזה. כמובן, שכמו תמיד, עבור המכוניות נעשה שימוש בגראפיקה ממוחשבת אשר משתלבת מצויין עם הציור "המסורתי". הכל מצוייר לפרטי פרטים בצורה מדוייקת להחריד.

אם אתם חושבים לצפות בסדרה המקורית, אנא עשו טובה לאנושות, ואל תצפו בגרסה האנגלית, מדובר בתרגום של טוקיופופ (Tokyopop) שניסו לעשות אמריקזציה לסדרה, מה שגרם לשינוי שמות של דמויות, עיוות מושגים ופרטי עלילה, הורדת קטעים "לא הולמים" והחלפת כל הסאונדטרייק המיוחד של הסדרה לטובת מוסיקת ראפ והיפ-הופ אמריקאית. מה שגורם לסדרה פשוט להראות יותר מידי "כמו מהיר ועצבני". אני לא הייתי מתקרב לגרסה האנגלית. חפשו גרסה עם כתוביות של מתרגמים "חובבים", זה ללא ספק, יהיה תרגום הרבה יותר טוב.

עדיין אין תגובות

2 הפניות

  1. jiyuuאמר:

    אחלה סדרה, מתישהו אני מקווה שאני אשלים את הסרט והעונה הרביעית ואמשיך גם לזה.

    קצת חבל לי אבל שלא ניצלו את ההזדמנות לעשות רימייק לסדרה המקורית.
    היא אומנם הייתה מעולה, אבל הארט והאנימציה הישנים שלה בהחלט בולטים, ואני בטוח שזה היה מביא הרבה אנשים לנסות אותה

  2. SybeRאמר:

    אני לא בטוח אם רימייק היתה יכולה להיות הבחירה הנכונה, אחרי הכל, המנגה עדיין יוצאת, ויש עוד הרבה לאיפה להמשיך, וקהל עצום של מעריצים שרק חיכו סוף סוף לסדרה החדשה. למרות שאני לא אתנגד לראות את הסדרה הראשונה בגראפיקה קצת יותר בת-זמננו.

אפשרות התגובה בוטלה.