«

»

יול
29
2011

קיץ 2011 – חלק א'

חודש חלף, עוד חודש עבר, ואני נתקעתי עם הרגשה של "אני לא כותב מעניין". לא יודע מאיפה הגיע הפחד הזה ואין לי שום כוונה לפתוח במונולוג מטורף על הפחדים שלי. אבל קצת קשה לי להתעלם מהעונה הנוכחית. לא הייתי קורא לזה עונה טובה, אבל מה שבטוח שהיא מתעלה על סטיגמת "עונת אנימות האצ'י הבלתי נגמרות".

משמאל לימין: Appleseed XII, Baka to Test S2, Ikoku Meirono Croisee, Itsuka Tenma, Mawaru Pinguin Drum, Mayo Chiki, Rou Kyuu Bu, Sacred Seven

Appleseed XIII

לאחר מלחמה קשה בה העולם נחרב עד היסוד, העולם מנוהל מהעיר אולימפוס, בה בני האדם חיים בהרמוניה אשר נשלטת על ידי סוכנות הניהול הכללית. כאן כדאי לציין שמרבית מחבריה של הסוכנות הם סוג של הכלאה בין בני אדם למכונות, הקרויים ביורוייידס, הנוצרו מהגנים של המנהיגים הגדולים ביותר. ובנקודה הזו מתחיל הבלאגן. כשלא חסרים האנשים הלא רואים בעין טובה את עלייתם לשלטון של הרובוטים שנועדו לשרת אותם, העיר נהפכת למוקד פיגועי טרור… בכל אופן, דאנון קנוט, בת האנוש, והשותף הקיברנטי שלה (שהיה פעם אנושי), מצטרפים לES.W.A.T, צוות הלוחמה בטרור של משטרת אולימפוס, על מנת להגן על גן העדן בו הם חיים.

מי שלא יודע, אפלסייד מבוססת על מנגה של אותו המחבר שכתב את Ghost in the Shell, האנימה המפורסמת שנתנה השראה ליוצרי טרילוגיית המטריקס. שני סרטי אפלסייד, שכוונו לקהל האמריקאי לא ממש הצליחו שם, למרות שהיו בעלי ביצוע מצויין, הרבה אקשן ובלי יותר מידי בלבולי שכל – בידיוק כמו שהאמריקאי הממוצע אוהב. בכל אופן, נראה שהסדרה החדשה הזו, שאני עוד מחכה לה מאז שהכריזו עליה לראשונה, בסביבות 2007, לא הולכת להגשים לי שום ציפיה… לעומת שני הסרטים, הדבר הזה פשוט בושה, בלי קשר שהרסו את הדמות של דאנון, מאחת שלא רואה אף אחד ממטר, הפכה לסוג של בכיינית מהסוג האלכוהולי. בנוסף, יש יותר מידי קטעי פלאש-בק שכלל לא מתאימים לעלילה שהופיעה בסרטים. ויותר גרוע… זה OVA! אצטרך לחכות לכל פרק בסביבות הכמה חודשים!

אני אמשיך לצפות, בתקווה לטוב… למרות זאת, הייתי ממליץ לצפות בסרטים "הישנים" של Appleseed שאני יכול להבטיח לכם שלא נופלים מאף סרט אקשן אמריקאי בעל תקציב מפוצץ…


סטודיו: Production I.G מספר פרקים: 13 בכמה צפיתי: 1 ז’אנר: פעולה, מדע בידיוני, סייבר-פאנק סוג: OVA

Baka to Test to Shoukanjuu Ni!

בבית ספר חדש עם שיטת לימוד חדשנית על טהרת הקפיטליזם החברתי (הו-הו כל כך רציתי לכתוב דבר כזה). התלמידים משובצים לכיתות על פי תוצאות המבחנים שלהם וסביבת הלמידה מושפעת מהציונים שלהם. כמה שהציונים שלהם יותר גבוהיים, הם ילמדו בכיתות יותר מרווחות, עם כורסאות ומחשבים במקום הריהוט הרגיל, וכמה שיותר נמוכים, הם יזכו במקרה הטוב לשבת על קרטונים. העלילה מסתובבת סביב התלמיד הטיפש ביותר בבית הספר וחבריו לספסל הלימודים בכיתת הטיפשים – במסעם לקבל כיתה נורמאלית יותר.

כן, המשכון, אבל לא סתם המשכון, המשכון לאחת הקומדיות הטובות ביותר. לסדרה קאסט רחב ביותר של דמויות שונות ומשונות שגורם להרבה סיטואציות מצחיקות. אקי הטיפש האולטימטיב, יוג'י שהבטיח שיתחתן עם חברת ילדותו כשהיה קטן ועכשיו הוא בעל מוכה לעתיד, הידאיושי שזכה למין משל עצמו, הימאג'י שהאוכל שלה יכול להרוג סוס ועוד רבים אחרים. לא אשקר, אך גם פה כמו ברבות אחרות מהעונה, לא השתנה יותר מידי מהעונה הקודמת… שלא תבינו לא נכון,  זה כלל לא דבר רע, אבל לא יודע, הייתי שמח אם קצת יראו עוד דמויות, ולא רק ימחזרו תוכן מעונה קודם ויוסיפו קצת מים ובגד ים… אבל אתם יודעים, העונה רק התחילה.

מהיכרות עם העונה הקודמת, אנחנו הולכים לצחוק.. והרבה. כן, זה אומר שאני ממשיך


סטודיו: Silver Link מספר פרקים: 13 בכמה צפיתי: 2 ז’אנר: קומדיה, בית ספר, שונן סוג: TV

Ikoku Meiro no Croisee: The Animation

נפח צרפתי זקן חוזר מטיול ביפן אל מולדתו עם מזכרת קצת לא שגרתית. נערה ממשפחה יפנית מיוחסת שרוצה קצת לראות את העולם המערבי המתקדם.

בחורה יפנית בצרפת של המאה ה-19 – לא בטוח מה לכל הרוחות היוצרים חשבו לעצמם. אני לא מצליח לדמיין לאיפה זה ילך. הצרפתים שם לא מתנהגים בצורה אירופאית משכנעת, מלבד ציורים מרהיבים של אתרים מפורסמים בפריז אין לסדרה הזו יותר מידי להציע. ולא, אל תחשבו אפילו לתת לתירוץ המוכר "היפנים בכל מקרה לא מכירים את המנטליות המערבית" לבלבל אותכם, זה ממש לא נכון. קחו לדוגמא אנימות כמו Gunslinger Girl או Black Lagoon שהיו מאוד משכנעות לעומתה… טוב, בסדר, ז'אנר שונה לגמרי, אבל הבנתם למה אני מתכוון לא? אה, חוץ מזה, שמשום מה צרפת של Ikoku Meiro no Croisee מוצגת בתור ארץ מפותחת ומשגשגת… למרות שמרבית השנים במאה הזו, צרפת הייתה מוכת מלחמות וחילופי שלטון… אבל טוב, נו, אני לא מכיר מספיק את ההיסטוריה הצרפתית כדי לשפוט את הסדרה הזו בהבט ההיסטורי.

אני לא רואה סיבה טובה כדי להמשיך לראות את זה, לפחות אם הם כבר יצרו משהו חסר פואנטה, לפחות תנו קצת פאן-סרביס.


סטודיו: Satelight, Sentai Filmworks מספר פרקים: 12 בכמה צפיתי: 1 ז’אנר: דרמה, היסטוריה, סיינן סוג: TV

Itsuka Tenma no Kuro Usagi

כבר כמה לילות, קורוגאנה טאיטו, לא מצליח לישון בגלל חלום על ערפדה (כמו קרפדה, רק עם שיניים חדות) שנותנת לו "מהרעל" שלה… אך לאחר שמציל ילדה ממשאית ונהרג (וחוזר לחיים), הוא נזכר באהובתו ובשבועתו אליה. אך נראה שזה יהיה קשה משחשב כשהאויב מהעבר מגיע שוב ומאיים הפעם לקחת יותר מרק את זכרונותיו.

הייתי אומר שהעלילה הייתה נשמעת טוב אילו היו מוותרים על כל הטוויסטים ההזויים שהופיעו כבר מתחילת הפרק הראשון, לאויב של טאיטו יש אח תאום, וגם האח התאום הוא אויב של טאיטו, אבל, מסתבר שהוא גם האויב של האויב שלו, אז טאיטו ואחד התאומים מאחדים כוחות כדי להרוג את התאום הרשע… שלא נשכח שבדרך מגלים שלכל דמות שניה יש קשר לנבל הסורר הזה, רגע, גם התאום הנורמאלי סורר… אבל עזבו אותכם מקלישאות וטוויסטים מגוכחים, עוד לא הגענו למשפטים המטופשים שנזרקים לכל עבר… "אמרתי לעצמי, רק עוד 5 שניות, במשך 9 שנים", הו, אני במקומו הייתי הורג אותה בגלל המשפט המטומטם הזה. "אידיוט זוז מהדרך" טאיטו לתאום הפחות סורר, כשהוא מציל את חייו… רגע… אני כמעט בטוח שלפני רגע ממש הם ניסו להרוג אחד את השני… "אתה יותר חזק! אבל לי יש אמונה", מזל רק שאף אחד לא אמר "מואהאהאה, עוד לא ראיתם הכל, זה רק 20% מהכוח שלי! ייאהאעאה!". לדעתי הם השקיעו כל כך הרבה בציור ובעיצוב של הדמויות עד שהם שכחו להסתכל בתסריט… כמה חבל לראות שמות של תסריטאים שאחראיים על אנימות טובות ברשימת האנשים שאחראים לזוועה הזו…מה שכן, אני חייב לציין שהנבל הראשי נראה נוראי… הוא לא נראה נבל מרושע, הוא נראה סתם רע, מה? למה להתקמצן ולקנות (או לגנוב – הוא נבל מרושע) משקף במקום משקפיים?

אין לאנימה הזו סיבה להתקיים, לא ממשיך.


סטודיו: Zexcs מספר פרקים: 12 בכמה צפיתי: 2 ז’אנר: אצ'י, משפטים מטופשים, על-טבעי, פורנו ערפדים סוג: TV

Mawaru Penguin Drum

הסיפור עוקב אחר שני האחים קאנבה ושוומה, ואחותם החולה הימארי בחייהם השיגרתיים… בסדר, זה היה אחר חייהם השגרתיים עד אשר הימארי התמוטטה… ונפטרה… אה… רגע… היא הוחזרה לחיים על ידי כובע קסום והאחים השתעבדו לאלת הגורל והפינגווינים שלה במסע אפי בעקבות חפץ אגדי: הפינגווין דורם….

לא יודע בידיוק מה הסברתי, אבל ברגע שהימארי התמוטטה ונפטרה הייתי בטוח שמכאן זה ימשיך בנוסח האנימה קרוס גיים, בה נפטרה הדמות הנשית שגרמו לך כל כך לאהוב כבר בפרק הראשון (זה אפילו לא ספויילר), ואחרי זה כל פרק שרים עליה על איך היא עומדת בגשם הקיציכשהיא עם שמשייה בידה. טוב, זה לא משנה כל כך. היא חוזרת לחיים שניה אחרי זה כשהיא צועקת משהו רנדומאלי על "אסטרטגיית הישרדות", מוצאת לעצמה סיבה להראות קצת עור ולטעון שהיא אלת הגורל…. טוב, זה די הגיוני… בעיקר הפינגווינים. אם לא הבנתם כלום עד עכשיו, אני לא מצפה ממכם יותר מידי להבין, אני לא מבין בעצמי, אני רק מתגלגל מצחוק בגלל שלישיית הפינגווינים שפשוט יוצרים פאן חדש של הומור לסדרה הזו. יש לסדרה הזו פס קול מצויין, אומנם העיצוב דמויות יותר מזעזע משל קוד גיאס, ומזכיר יותר אנימת שוג'ו, אבל זה לא אמור להרתיע אף אחד.

ככל הנראה – זו אנימת העונה, ממליץ לצפות בחום (או במקרה הזה – בקור).


סטודיו: Brains Base מספר פרקים: 24 בכמה צפיתי: 3 ז’אנר: על טבעי, קומדיה, לינוקס סוג: TV

Mayo Chiki!

סוזוטסוקי קאנאדה הוא נער רגיל הלומד בתיכון יוקרתי… שאני אומר רגיל, אני משמיט את העובדה שהוא מפחד פחד מוות מנשים. הוא מגלה לתדהמתו שהמשרת של הבת של מנהל בית הספר הוא בעצם משרתת… למה בכלל זה אמור לעניין אותו? גם אני לא יודע.

אפשר לסכם את זה בשתי מילים – אצ'י אווברלאוד… גבר עם פוביה מנשים שחוטף מכות מאחותו ואמא שלו. סליחה, אמא שלו בכלל מתאבקת עם אריות. הוא הולך לבית ספר יוקרתי שהבת הסדיסטית של המנהל לומדת שם יחד עם המשרת(ת) שלה ושלא נשכח את הסופרת סיפורים אירוטים שגם לומדת שם… בכל אופן, משהו ממש מפריע לי בכל הסיפור הזה… אתה לומד יחד עם איזה משרת בבית ספר… למשרת יש גזרה מאוד מאוד צמודה שנראת נשית ביותר… כאילו, אין נשית יותר מזה… לא יראה לך קצת מוזר שמדובר בגבר? סליחה, השאלה לא מתאימה… אתה לומד עם איזה משרת באיזה בית ספר… מה משרת לומד בבית ספר עם הגבירה שלו?! למרות שזה לא כזה משנה, זו סדרת טלוויזיה סך הכל. אין לסדרה הזו יותר מידי מה להציע… מלבד אצ'י… בכל אופן, אין משמעות לאמינות באנימות אצ'י… זה לא שסוטים בעלי 8 זרועות זה יותר הגיוני מבחורה במסווה.

אז, כניראה אמשיך… אני רוצה לראות מה יצא מזה.


סטודיו: Feel מספר פרקים: ? בכמה צפיתי: 3 ז’אנר: קומדיה רומנטית, ג'נדר-בנדר, אצ'י סוג: TV

Rou Kyuu Bu!

סוברו היה שחקן כדורסל מצטיין בנבחרת הכדורסל הבית ספרית. לפחות עד שהנבחרת מושעת לאחר שהקפטן התאהב בבתו בת ה11 של המאמן (לא יותר פשוט לזרוק את הקפטן הזה מבית ספר, או לדחוף ישר לכלא?). בכל אופן, דודה שלו, שהיא במקרה המורה המשגיחה של קבוצת הכדורסל נשים בבית הספר היסודי, מבקשת ממנו לאמן את הבנות לכמה ימים.

אני באמת שונא שזה קורה לי, כל עונה יש את האנימה שאני אומר עליה "עד כאן!" ואחרי זה מתקשה לכתוב על זה. מדובר באנימה שמאוד קל לי להצביע לאיזה קהל יעד זה מכוון ואני לא בטוח אם יש מקום לדבר כזה בטלוויזיה. בסדר, זה לא שיש עירום או משהו, אבל עדיין קיים פאן-סרביס ואני נאלצתי פשוט לדלג על חלקים נרחבים מהפרק הראשון רק בגלל הסיבה המגוכחת הזו. בפרק השני כבר התעלו על עצמם ולא היה אפילו לא קטע אחד עם פאנסרבייס. אבל עדיין, קשה לי לצפות בזה. אני חייב לציין שכל הדמויות, כולל המורה נראות לוליות לחלוטין. לדעתי הסיפור הזה יכל להיות טוב, אחרי הכל, שחקן מצטיין שלא יכול לשחק עוד, הולך ללמד ילדות קטנות לשחק כדורסל ומתמודד עם הקשיים של החינוך היה יכול להיות הרבה יותר מעניין מהחרטא הזו.

אין לי סיבה להמשיך מפה. עצוב לי שרעיונות טובים הולכים לפח בשביל שסוטים ילכו ויקנו את הבלו-ריי והפיגרים הנלווים.


סטודיו: Magic Capsule מספר פרקים: 12 בכמה צפיתי: 2 ז’אנר: בית ספר, קומדיה, ספורט סוג: TV

Sacred Seven

לאחר סדרה של אירועים הקשורים לאבנים נדירות שמקורן מהחלל, ארמה טאנדוג'י, נער מתבודד המעדיף לנבור בחלוקי הנחל שליד בית הספר מאשר חברת בני אדם, מתבקש להציל את העולם מכוחן של האבנים מהחלל בעזרת הכוח שטמון בגופו.

שצפיתי בפרק הראשון של האנימה הזו הרגשתי פרץ חזק של נוסטלגיה. בתור ילד קטן, אני זוכר איך הייתי צופה בהדיקות בפאוור-רנג'רס, ומשום מה, הסדרה הזו ממש מזכירה את זה. גיבור שמשנה צורה? גלשן מרחף? רובה בכף יד? כן, זה קחו פאוור-רנג'רס תעשו פייוז'ן למגהמן וכניראה שזה מה שיצא. אני בטוח שבתור ילד הייתי נהנה מזה. בסדר, אומנם פרייק של אבנים שהולך להציל את העולם מאבנים "אפלות" נשמע קצת מעפאן… סליחה, זה נשמע ממש ממש גרוע. אבל יש בסדרה הזו משהו ממש מגניב, אבל לצערי אני כבר לא בידיוק ילד…

לדעתי זו סדרה חמודה, לא הברקה מי יודע מה, אבל אולי אצפה בזה קצת עד שימאס לי.


סטודיו: Sunrise מספר פרקים: ? בכמה צפיתי: 3 ז’אנר: פעולה, על-טבעי, מדע בידיוני, מכא, קודמו סוג: TV

בחלק הבא אני אסיים לסקר את אנימות הקיץ של 2011, אבל לפני זה אני חייב להדגיש שאצ'י לא באמת מעניין אותי, אבל גם לי מותר להיות קצת ציני. אומנם בשביל עונת קיץ יש כאן יחסית ממש מעט אנימות אצ'י, אבל אני חושב שזה מספיק… מספיק ביותר. ועכשיו לעניין אחר, גיליתי שקיים אגרגטור חדש של בלוגי אנימה שהוסיף אותי, אז ממש התלהבתי לראות שמישהו ראה את הבלוג שלי למרות שלא עשיתי שום דבר כדי לפרסם את הבלוג. אז תודה רבה ליוזם\יזמים

עדיין אין תגובות

5 הפניות

  1. טל סוטואמר:

    אתה כותב בצורה תמציתית ועניינית בלי לגלוש מעבר- מקווה שתמשיך בקו הזה.
    ולפוסט- דעותייך על אנימות הקיץ דיי חופפת לשלי כך שעכשיו עזרת לי לעשות סדר בראש ולהחליט מה לראות ומה לא- כי לאחרונה פשוט אין כלום.

  2. Freaky Fredאמר:

    אתה כותב סבבה! ברור וענייני.

    אם יורשה לי אבל להציע משהו, בשביל להיות מעניין פשוט תעשה כתבות מקוריות יותר.
    על הסדרות של העונה שמענו מכל בלוגי תבל…

  3. SybeRאמר:

    אה, אני יודע שזה לא ממש רעיון מקורי… אפילו בANN יש את זה, ועוד עם 7 מסקרים. אבל אתה יודע, כתבתי את זה בעיקר בשבילי, אחרי שראיתי את כל העונה, אני רוצה קצת להוציא את מה שראיתי. קצת חבל לי על הזמן שהקדשתי עבור החיפוש אחרי משהו שיעביר לי את העונה הקרובה.

    היו לי כמה רעיונות טובים לפוסטים, הם קצת נגנזו אחרי שסיימתי לכתוב אותם והחלטתי שהם לא מתאימים… אבל כנראה שאפרסם אותם יותר בהמשך. בכל אופן, תודה על התגובות.

  4. Jiyuuאמר:

    חחח אני זוכר את הבלוג שלך ממזמן, אבל שתדע שבלי קשר לזה קיבלתי מיילים של אנשים שקישרו לכתובת של הבלוג הישן שלך P:
    אז שלא תחשוב שאף אחד לא מכיר אותך..

  5. Jiyuuאמר:

    אה כן, ותודה שהוספת את הבלאג לרשימת הלינקים שלך.

אפשרות התגובה בוטלה.