«

»

אפר
27
2011

אביב 2011 – חלק ב'

זהו החלק השני מתוך שלושת פוסטי הביקורת על עונת האביב 2011. האמת היא, שאני לא מרוצה מהפוסט הזה. לא ציפיתי שבעונת האביב, שידועה תמיד כעונה מאוד איכותית, יהיו כאלו כמויות של אצ'י. וזו הסיבה כמובן, שבסופו של דבר, יצא שכתבתי פוסט שלם על אצ'י בלי לשים לב כלל. זו לא היתה הכוונה המקורית, וממש לא רציתי לכתוב פוסט שבו אני לא ממליץ על כלום מלבד לקטול כל דבר שזז, אבל זה מה שקרה. אז סלחו לכותב המתוסכל שכתב על אצ'י בלי להתכוון לכך.

בפוסט זה אדבר על האנימות:

משמאל לימין: Astarotte no Omocha, Dororon Enma-kun: Meeramera, Hen Sumi, Hidan no Aria, Hoshizora e Kakaru Hashi, Softenni, Yondemasu yo - Azazel-san

Astarotte no Omocha!

במימד בו חיים שדים ומפלצות, נסיכת הסוקובוס (שדות הניזונות מזרעי אדם) כמעט והגיע לגיל הבגרות שלה. ועל כן היא צריכה להתחיל להקים לעצמה את הארם שלה… אך בעיה אחת יש לה, היא מפחדת מגברים.

אחת האנימות עם העלילה היותר מגעילה ששמעתי עליה. אומנם מהפרק הראשון והשני נראה שהיא לא הולכת להיות מגעילה כמו שהיא נשמעת, אבל רק לחשוב על העלילה הזו יש לי בחילה. הסוקובוס הזו היא לולי, והרעיון שמביאים לה שם בן אנוש (שנראה בעצמו לולי – פחות או יותר כמוה) כדי שיגרום לה להפסיק לפחד מגברים רק גורם לי להרגיש יותר רע. וכן, די מוזר לי להגיד את זה, אבל מי שחשב על הרעיון הזה היא אותה האחת שעיצבה לבאקא טו טסטו (Baka to Test to Shoukanjuu) את הדמויות. מה שכן, אני חייב להגיד שיש לה מזל שהיא אישה, אם היא היתה גבר והיתה חושבת על זה בישראל סביר להניח שהיתה נכנסת לכלא מיד.

לא שיש פה משהו גראפי, הרעיון עושה לי מספיק רע. לא מתקרב לזה יותר.


סטודיו: Diomedea מספר פרקים: 12 ז’אנר: אצ'י, פנטזיה סוג: TV

Dororon Enma-kun: Meeramera

בטוקיו של שנות ה-70, יוקאי (שדים) מהגהנום משתוללים ועושים כרצונם בבני האדם התמימים. לכן אנמה (Enma), הנסיכה יוקיקו (Princess Yukio), קאפארו (Kapaeru) וסבא שאפו (Grandpa Shappo) נשלחים מהגהינום כדי להביא בחזרה את אותם השדים חיים או מתים (אחרי הכל, זה לא משנה – הם יגיעו גם ככה וגם ככה לאותו מקום).

מדובר בריימיק לאנימה משנות ה-70 שמבוססת על מנגה של המנגקה נאגאי גוו (Nagai Gou) שיש אנשים שמחשיבים אותו לאבי מנגות האצ'י המודרניות (ולמרות זאת, אני חייב להגיד שהוא אחד האנשים שיותר השפיעו על התעשיה גם בז'אנרים שונים לגמרי). למרות הסגנון ציור המיושן יחסית, האנימציה חלקה ומפורטת. אגב, בשונה מהסגנון הטיפה ילדותי שלה, האנימה הזו מלאה בבדיחות אצ'י מהסגנון הישן, ואני לא בטוח אם גם טוב. הביטוי "פורנו תמנונים", שאני ממש לא זוכר מאיפה שמעתי אותו קודם, מתאר היטב את המצב הזה. בסופו של דבר, האווירה הכללית מרגישה, כמו שאמרתי קודם, טיפה ילדותית (אותו הדבר אמרתי בזמנו גם על Cross Game – אז אמרתי). אותי בכל אופן זה מעט הצחיק, לא יודע, לא נראה לי שזה בשבילי.

לא הולך להמשיך, יכול להיות שמישהו יראה בדבר הזה משהו… בכל אופן, זה לא אני.


סטודיו: Brains Base מספר פרקים:ז’אנר: קומדיה, בית ספר, פנטזיה, אצ'י סוג: TV

Hen Semi

מאטסוקאטה נאנאקו (Matsutaka Nanako) היא סטודנית שיגרתית לגמרי, בחוג לסוציולוגיה ממש לא שגרתי: החוג למדעי ההנטאי. בזמן שהיא מנסה לשמור על שפיות, מסביבה יש יותר מידי סטודנטים מוזרים (או לחלופין: סוטים).

לא מדובר בהנטאי, למרות שאני כבר תוהה אם העונה הזו היא עונת האצ'י המוגזם ביותר. מדובר בקומדיית מצבים עם הרבה הומור שחור ובדיחות שמעבר להומור על מין. אני לא נהנה מבדיחות על בוקאקי (אני לא עומד להסביר מה זה) ומשחקים בקקי. אגב, הפרקים קצרים, כ-12 דקות לפרק, ככה שהם נגמרים מאוד מהר.

הסיבה שהפרקים קצרים לא מספיקה לי, אני לא ממשיך מפה.


סטודיו: Xebec מספר פרקים: 13 ז’אנר: קומדיה, אצ'י, סיינן סוג: TV

Hidan no Aria

בבית ספר מיוחד בו לומדים מי שעתידים לשרת את מולדתם כ"בלשים חמושים" (או: בוטאי – Butei), קינג'י הוא תלמיד שנה שנייה המנסה להסתיר את יכולותיו על מנת לא למשוך יותר מידי צומת לב. אך הכל משתנה כשמצילה אותו תלמידה אחרת מרוצח סדרתי.

מצטער על ההשוואה, אבל הדבר היחידי שעולה לי לראש מהעלילה הזו זה את Milky Holmes רק עם הרבה אצ'י ובלי השטויות של מאהו שוג'ו. אני חייב לציין שזו אנימה עם עלילה בינונית לחלוטין לאנשים שעושה להם לראות בנות עם חרבות ורובים גדולים. העלילה היא כה בינונית, שכמו בכל אנימה בינונית, איכשהו הבחורה עוברת לגור אצל קינג'י בבית (לא הוא עד עכשיו גר לבד) והיא הופכת אותו למשרת (ולא, הוא לא מתנגד… למרות שהוא יכול). למרות שמדובר באנימה שהבמאי שלה הוא במאי מאוד מנוסה שבמשך השנים ביים את סליירס (Slayers) ושאגוקן נו שאנה (Shakugan no Shana), האנימה הזו לא נראת מבטיחה במיוחד (כן, הוא ביים גם את פריזינג, נחשו כבר מה הדעה שלי על זה)

בואו נגיד את זה ככה, אני ממשיך לצפות, ורק בגלל שראו את חבירנו הטוב עוזי. אני ממש מקווה לראות אותו שוב, ואולי חבר יותר טוב כמו הגליל. חבל שדווקא באנימות כאלו יש היזכורים לישראל… ודווקא בגלל דברים כאלו…


סטודיו: J.C. Staff מספר פרקים: 12 ז’אנר: אקשן, קומדיה רומנטית, בית ספר, אצ'י סוג: TV

Hoshizora e Kakaru Hashi

קאזומה (Kazuma) עובר לעיירה כפרית מרוחקת יחד עם אחיו הקטן, איומו (Ayumu) בגלל מצבו הרפואי השברירי. בדרכם אל האחסניה אותה מפעילה חברה של אביהם הם לוקחים את האוטובוס הלא נכון ומגיעים לאמצע שום מקום. בזמן שהם ממתינים לאוטובוס הבא, קוף מופיע משום מקום, גונב לאיומו את הכובע ובורח. קאזומה כמו כל אח טוב (אני הייתי קונה לו כובע חדש) רודף אחרי הקוף הסורר… וכמובן הולך לאיבוד. בזמן שהוא מנסה לחזור על עקבותיו הוא פוגש בבחורה (שעל פי MAL: "מסתורית")…

כעקרון, מדובר באנימה עם העלילה הכי מאולצת שפגשתי. כאילו, כל דבר שלא אמור לקרות קרה: האח במצב שברירי -> אוטובוס שגוי -> קוף סורר -> ילדה לבד ביער -> נשיקה בגלל נפילה -> עוד ילדה לבד ביער. תגידו, זה לא נשמע עד כדי כך מאולץ? כמה רכיבי עלילה מאולצים כבר אמרתי? בכעקרון, יותר מידי דמויות שנראות פשוט אותו הדבר, בסדר, המידת חזייה והתסרוקת שונה – הבדל משמעותי. נקודת נוספת לדעתי זה העניין עם אח שלו… הוא נראה יותר בחורה מהבחורות באנימה הזו, וממש הטריד אותי שהאח הקטן הופיע יותר פעמים מהאח הגדול בשיר פתיחה… אני רק מקווה שהם לא מתכננים איזה משהו בין שני האחים. ונקודה נוספת למחשבה: האנימה הזו מבוססת על משחק מבית היוצר של Akane-iro ni Somaru Saka ו-11 Eyes שדרך אגב, זרקתי אותן כבר על הפרק הראשון בזמנן, אולי הפעם אשבור שיא ואצפה עד הפרק השלישי.

לדעתי האנימה הזו די חמודה אך מיותרת, אני בינתיים ממשיך… אבל כניראה שלא יקח זמן עד שאזרוק גם אותה.


סטודיו: Dogakobo מספר פרקים: 12 ז’אנר: קומדיה רומנטית, בית-ספר, הארם, אצ'י סוג: TV

Softenni

אימוני היום-יום של חמשת בנות מועדון הסופט-טניס (זה לא בדיוק טניס רגיל) בחטיבת ביינים הממש לא שגרתיים בדרכן להשתתף בתחרויות הארציות. אה, סליחה, היעד הוא אליפות וימבלדון היוקרתי (לא שזה יקרה).

קודם כל אני צריך להדגיש משהו: מדובר בסופט-טניס, לא בטניס. למה אני מדגיש את זה כבר פעם שניה? כי מדובר בספורט יפני לגמרי שלא תראו אותו בתכל'ס בשום מקום חוץ מביפן או ביפן. בכל אופן, מדובר באחת מקומדיות האצ'י המשעשעות יותר של העונה, למרות שחצי מהבדיחות אני כמעט בטוח ששמעתי כבר איפשהו. אגב, מה שמוזר בקשר לאנימה הזו, שהיא פשוט מצונזרת מידי, כאילו היא לא באמת מצונזרת, אפילו בגרסה הלא מצונזרת היא תיהיה מצונזרת. הפכו את הצנזורה לחלק מהבדיחות עד כדי כך שדקה שלמה מאחד הפרקים פשוט הופיעה הודעת "צונזר עקב תכנים בלתי הולמים בעליל" – וזו היתה בדיחה של ההפקה דרך אגב…

כרגע אני ממשיך… תהרגו אותי, אין לי מושג למה.


סטודיו: Xebec מספר פרקים: 12 ז’אנר: קומדיה, בית ספר, אצ'י, ספורט סוג: TV

Yondemasu yo, Azazel-san.

הבלש אקוטאבה (Akutabe) והעוזרת שלו רינקו סאקומה (Rinko Sakuma) פותרים בעיות של אנשים בעזרת כוחות של שדים שאקוטאבה מזמן לעזרתו.

אז למעשה, זו האנימה היחידה מכל הפוסט הזה שהיא לא אצ'י… אבל לא הרגשתי שזה נכון לשים את זה בחלק הבא… משתי סיבות, הראשונה שאז יהיו יותר מידי אנימות בפוסט הבא. השניה היא שהאנימה הזו יותר בוטה מרוב האנימות שהזכרתי אותן עכשיו עכשיו. לאנימה הרבה הומור שחור, דימומי יתר ודברים שלא היו צריכים להיות במרקע הטלוויזיה. אפשר להגיד שבאחד הפרקים התיאבון שלי פשוט נעלם בזמן הצפיה.  הסיבה היחידה שהיתה לי לצפות בזה היתה הידיעה שחצי מהשמות של השדים הם שמות מהתנ"ך… כן, שוב.. דווקא מהנסיבות הללו… אגב, כמו Hen Sumi, גם כאן כל פרק הוא רק 12 דקות… הפרקים כאן לעומת זאת הרגישו לי ארוכים עד מאוד (וזה לא שהייתי צריך לשירותים באמצע)…

אני לא עומד להמשיך לצפות בזה.. יותר מידי הומור שחור בשבילי.


סטודיו: Production I.G מספר פרקים:ז’אנר: פנטזיה, קומדיה, הומור שחור סוג: TV

אז כאן נגמר פוסט האצ'י העונתי. כל עוד לא תצוץ לה פתאום אנימת אצ'י שעדיין לא ראיתי העונה, בחלק ג' לא תופיע אפילו לא אנימת אצ'י אחת.

עדיין אין תגובות

הפנייה אחת

  1. Chronoאמר:

    מה עם חברנו התבור ?http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%91%D7%95%D7%A8_(%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%94)

אפשרות התגובה בוטלה.