«

»

אפר
23
2011

אביב 2011 – חלק א'

כל רבעון בשנה, יש חודש מסויים בו רוב אנימות החדשות יוצאות בו אחת אחרי השניה. חודש בו רצועת השידורים מתחלפת באחת חדשה. עונת האביב היא בדרך כלל העמוסה ביותר, כמו אצלנו שבראשון לספטמבר כל הערוצים משנים את לוח השידורים שלהם בגלל תחילת השנה החדשה, ככה גם ביפן, אבל בשונה מאצלנו, שנת הלימודים מתחילה דווקא באביב, עם פריחת עצי הדובדבן. להגיד לכם את האמת, כבר הרבה זמן לא ראיתי עונה כל כך עמוסה.

בפוסט זה אדבר על האנימות:

משמאל לימין: A-Channel, Dog Days, Hana-Saku Iroha, Nichijou, Ore-tachi ni Tsubasa wa Nai, Sket Dance, Steins;Gate, X-MEN

A Channel: The Animation

מאושרת מכך שהצליחה להתקבל לתיכון בו למדת חברתה הטובה, ראן (Run) מגלה להפתעתה שטורו (Tooru) התחילה להסתובב עם שתי בנות אחרות, יוקו (Yuuko) ונאגי (Nagi). כאן מתחיל סיפור החברות של רביעת הבנות שלומדות כמעט יחדיו בתיכון.

קודם כל אתחיל מכך שמדובר באנימה של סטודיו שיכול לזקוף לזכותו בעיקר הנטאי. אגב, לא מדובר בהנטאי אלא ב-4Koma (קומדיית מצבים, כמו לאקי סטאר או אזומנגה דיהו). לא הייתי אומר שהיא מפילה מהרגליים מרוב צחוק, אבל היא בהחלט מבדרת. אני לא יודע בידיוק איך מתקשר השם שלה לעלילה שלה, וזה לא שיש שם יותר מידי עלילה. הדמויות סטיגמטיות, אך קל להתחבר אליהן והציור עצמו חלק וזורם. מרפרוף קצר במנגה אליה היא מבוססת, נראה שאני עומד להנות ממנה, למרות המחסור בדמות האוטאקוית ששונאת ספורט בגלל שזה תופס לה את הפריים-טיים.

לא בטוח שמדובר בהברקת העונה, אך אני ממשיך.


סטודיו: Gokumi מספר פרקים:ז’אנר: קומדיית מצבים, בית ספר סוג: TV

Dog Days

הנסיכה מילוהירה מרפובליקת ביסוטי (לא תמיד חלמתם לחיות ברפובליקת ביסקוויטים?) החליטה לזמן לוחם אמיץ מעולם מקביל כדי להגן על ארצה מהממלכה השכנה. מסתבר "שהלוחם האמיץ" הוא בעצם ילד בשם שינקו (Shinku), והוא ממש חולה על אקרובטיקה.

אז זו האנימה הכי מקורית של השנה. כן – כן, במקום אוזני חתול, לחצי מהדמויות יש אוזני כלב. על מה אני מקשקש בכלל? בחיים שלי לא שמעתי על עלילה כל כך מגוכחת. מסתבר שהם הביאו לשם את ה"גיבור" הזה כדי לעשות להם פעלולים כי המלחמות שלהם הם תחרויות ספורט בהן הם מקפצים בזהירות בין בולי עץ, נותנים מכות אחד לשני עם מקלות, ויש אמבולנס בכל חמש מטר. בסדר, לא צריך היגיון בשביל פנטי-שוטס, אבל זו פשוט בדיחה לאינטיליגנציה האנושית. אני אומנם אוהב כלבים, אבל יש גבול!

לא, אני לא מתכנן להמשיך, לא משנה כמה אני אוהב כלבים, אני מעדיף כבר את הדבר האמיתי.


סטודיו: Seven Arcs מספר פרקים: 12 ז’אנר: פעולה, הרפתקאות, אצ'י סוג: TV

Hana-Saku Iroha

מאטסומאה אואנה (Matsumae Ohana) היא תלמידת תיכון רגילה בת 16 מהעיר, החייה חיים רגילים לגמרי. אך המציאות מכה בה כשאמה מחליטה לברוח עם החבר שלה. אואנה נשלחת לחיות אצל סבתה בכפר ומהר מאוד היא לומדת שבשביל המגורים היא תצטרך לעבוד בבית הארחה אותו סבתה מנהלת.

זו לדעתי הולכת להיות גולת הכותרת של העונה. אני לא אשקר אם אומר שהפרק הראשון היה כמו טלנובלה: האמא שלא אכפת לה מהבת שלה, הסבתא ששונאת אותה, העובדת שרוצה שהיא תמות על הרגע שהיא הגיע לבית הארחה. אבל למרות הכל, מהר מאוד מסתבר שזו ממש לא הולכת להיות טלנובלה. לא, זה לא שיש אקשן, אבל יבבות על החבר שבגד לא תשמעו. סבתא מרושעת יש שם, אבל היא מראה שאכן אכפת לה מהנכדה שלה, למרות שהיא לא מציגה את זה בפניה. הדבר היחידי שהפריע לי זה הסגנון ציור של הדמויות, כאילו, הם כולם שם נראים כאילו עשו להם פאן לשיער… זה קצת מעצבן בהתחלה, אבל מתרגלים.

ממשיך, ממשיך, ממשיך, באמת שאני מצפה מהאנימה הזו הרבה.


סטודיו: P.A. Works מספר פרקים: 26 ז’אנר: דרמה, סיינן סוג: TV

Nichijou

חייהם הרגילים לגמרי של כיתה מוזרה בבית ספר עוד יותר מוזר, בו לומדות יוקו (Yuuko),  מאי (Mai) ומיו (Mio). וחייהם הרגילים של נאנו הרובוטית, הפרופסורית שבנתה אותה והחתול המדבר שלהן.

אז אנימה חדשה לסטודיו קיוטו (Kyoto). מי שלא זוכר את הסטודיו הזה, זה הסטודיו שהביא את הארוהי , לאקי סטאר, קי-און ורבות אארות. אני לא אשקר, הפרק הראשון לא ממש הצליח להצחיק אותו, אבל מהפרק השני זה כבר התחיל להשתפר. אנימה מאוד משעשעת שרואים שנכתבה בקפידה. כל רגע מנוצל כדי לנסות להצחיק את הצופים. אגב, בשונה מלאקי-סטאר, אני לא הרגשתי שצריך להכיר יותר מידי את התרבות היפנית כדי לצחוק ממנה.

אני ממשיך, מי שנהנה מאנימות כמו לאקי סטאר או אזומנגה דיהו (Azumanga Daiou) בוודאי יהנה ממנה.


סטודיו: Kyoto Animation מספר פרקים: 26 ז’אנר: קומדית מצבים, בית ספר סוג: TV

Ore-tachi ni Tsubasa wa Nai

העלילה מסתובבת סביב שלושה תתי-סיפורים: הארם מוגזם בבית ספר תיכון, הקשר בין ברמן והחברים שלו לשתי המלצריות בבר וסיפור על "עלוקת בית" שלא מסכים לחפש עבודה.

לא יודע, זה כל מה שהצלחתי להבין מהעלילה. כעקרון, המעבר בין העלילות נעשה בסגנון של להחליף תחנת טלוויזיה. כרגע לא הצלחתי למצוא קשר בין שלושת העלילות, ומידי פעם יש קטעי קרבות נוסח ימי הביניים, למרות שהעלילה עצמה מתרחשת בזמננו. באמת שאני כבר איבדתי כיוון בניסיון להבין מה זה הדבר הזה. בנוסף, יש שם אצ'י מוגזם, באחד הקטעים ילד קטן שנכנס לבר, מנסה להוריד בכוח למלצרית את התחתונים לאחר שגילה שהם לא לטעמו, שלא נשכח את הילדה הקטנה שיודעת להגיד יותר מידי דברים שהיא לא אמורה לדעת.

אני לא יודע את מי אנימה כזו אמורה לעניין. אותי היא לא.


סטודיו: Nomad מספר פרקים: 12 ז’אנר: קומדיה רומנטית, אצ'י סוג: TV

Sket Dance

אם נקלעתם לצרה או שאתם סתם צריכים עזרה, מלשמור על קוף המחמד ועד להחליף שחקנית בנבחרת הסופט-בול, הסקאט-דאן יבואו לעזרתכם. לצערם, אף אחד לא באמת צריך עזרה. הקבוצה הזו תמיד נראת לא קשורה למקום עם בוסון (Bossun) נער המשקפת, הימקו (Himeko) האלימה וסוויטצ' (Switch) חנון המחשבים, ביחד הם הסקאט-דאן.

האמת שמאוד ציפיתי לאנימה הזו, חשבתי שיהיה בה משהו מיוחד… טעיתי, אין שום דבר מיוחד. היא קצת רנדומאלית ומצחיקה, אבל היא לא מחדשת יותר מידי. בוסון מזכיר יותר מידי את דמות "נער המשקפת" מדיג'ימון. שחושבים על זה יותר לעומק, תמיד לדמות המנהיג בדיג'ימון היה משקפת על הראש, יכול להיות שזה מסביר למה יש לו משקפת על הראש. קאזויושי הוא הדמות המשעשעת יותר בכל הסיפור הזה, והוא אפילו לא מוציא הגה אחד מהפה. כעקרון, אני יודע שהיא מבוססת על מנגה מאוד פופולארית ביפן שיצאו לה עד כה ב-15 כרחים וזכתה בפרס השוגאקוקן (Shogakukan) היוקרתי למנגה, אך כרגע היא לא הצליחה להרשים אותי יותר מידי. אני רק מקווה שהיא לא תהפוך לאנימת אנדלס-שונן (אנימת-שונן-חסרת-סוף).

אנימה נחמדה ביותר, אני אמשיך לצפות בה, אבל אין בה ממש משהו מיוחד.


סטודיו: Tatsunoko Productions מספר פרקים:ז’אנר:קומדיית בית ספר, שונן סוג: TV

Steins;Gate

רינטארו אקאבה (Rintarou Okabe) הוא מדען אשר חי באשליה שהוא נרדף על ידי אירגון מרושע ששולט במסע בזמן ובכך שולט בעולם בלי שאף אחד ידע או מרגיש בכך. ביחד עם חבריו הוא מצליח ליצור מיקרוגל שיכול לשלוח הודעות טקסט אל העבר.

אז זו אנימת הדפוק-ת'ראש העונתית. מדובר על אנימה המתרחשת באותו עולם בו מתרחשת הסדרה Chaos;Head שהצליחה למשוך אליה לא מעט מחמאות. אישית, אני לא כל כך הצלחתי להתחבר לסיפור. הדמויות די מעצבנות אותי, אם זה אקאבה שמקשקש כל רגע נתון על קונספירציות הזויות או מיורי שנשמעת ומתנהגת ממש כמו ילדה קטנה למרות גילה.

קשה לי להחליט אם זה בשבילי או לא, הפרק הראשון היה משעמם, הפרק השני היה משעמם פחות הפרק השלישי היה די מעניין… ואני רק מקווה שזה ישתפר…


סטודיו: White Fox מספר פרקים: 24 ז’אנר: דרמה, מדע בידיוני, מסע בזמן סוג: TV

X-Men

לאחר שהתפרקו בגלל מותה של חברתם לצוות. האקס-מן נקראים שנית על ידי פרופסור אקסוויר כדי לחקור תופעה מסתורית בה מוטנטים נעלמים אחד אחרי השני באזור כפרי ביפן.

אז לאחר שתי אנימות כושלות על מעלולי גיבורי הקומיקסים של מארוול הגיע התור של חברינו מהאקס-מן. אני לא בטוח למה היפנים בטוחים שהאמריקאים מאצ'ויים ואפילו הבנות יותר מאצ'וייות מהבנים, אבל: הם אוכלים את זה, אז אני אתלונן? לאחר מחקר מעמיק מסתבר שהעלילה מתיישבת טוב עם ההופעה של הדמות הזו, ארמור (Armor) היא באמת תלמידה יפנית שהופיעה מתישהו בקומיקס בלי הסבר ספציפי על איך הצטרפה לאקס-מן. בקשר לדמויות המוכרות יותר, וולברין נראה יותר קוף ממה שהוא בדרך כלל (והוא בדרך כלל רק נראה קוף) קיקלופ (Cyclops) בכיין יותר מהרגיל, סופה (Storm) נראת יותר צעירה מתמיד וחברנו חיה (Beast) שומר על המקור בנאמנות של דוב. העיצוב דמויות לפחות שומר מעט על המקור, אבל אני ממש סובל מאיך שציירו את הדמויות, ברצינות, חשבתי שהם מציירים רק זרים בצורה איומה, אחרי זה ראיתי איך צירו את היפנים… כן, הרבה יותר רע.

אני אגיד את זה ככה, העלילה קצת ילדותית, אבל זה מרגיש כל כך נוסטלגי. בטח אעזוב את זה בעוד פרק או שניים – כרגע ממשיך.


סטודיו: Madhouse מספר פרקים: 12 ז’אנר: מדע בידיוני, פעולה, קומיקס אמריקאי סוג: TV

עדיין אין תגובות

6 הפניות

  1. טלנובלותאמר:

    נראה שאתה די קוטל את כל הסדרות. אולי כדאי לעבור לז'אנר אחר כי לא ממש בא לי לראות עכשיו שום דבר שקשור. אולי עדיף כבר לראות טלנובלות אמיתיות ולא דמויות מצוירות.

    1. SybeRאמר:

      אני מיודע לכך שאני מגיב ברגע זה לפוסט פירסומי. אבל, כדאי מאוד שציין כאן כמה דברים:

      1. רוב האנימות שאני מסקר אני לא קוטל, האנימות היחידות שאני אקטול כניראה מצדיקות את ה-20 דקות שבזבזתי. כמו למשל את Dogs Days או X-Man.

      2. לאנימות יש ז'אנרים רבים ומגוונים, רק בפוסט זה דיברתי על אנימות מ-5 ז'אנרים שונים

      3. הרמה של אנימה טובה, לא יורדת ברמתה משום סדרה ישראלית. לצערי, הדברים שמשדרים בארץ רדודים בצורה מטרידה. אני מסכים, לא חסרות אנימות עם תכנים רדודים כמו שחצי מהסרטים האמריקאים לא שווים קניה של כרטיס בהנחת חייל. צריך לדעת למצוא את הדברים ששווים את הצפיה הזו.אני ממליץ לך לקרוא קצת בבלוג שלי ולהתרשם מסדרות טובות שנעשו על ידי מיטב האומנים והבמאים.

      4. בפעם האחרונה שסיקרתי סדרה מצולמת זה מה שקרה, למרות שזו סדרה יפנית, כנראה התגובה שלי הייתה יותר חריפה אם זו הייתה סדרה ישראלית, בעיקר לאור העובדה שהסיכוי שהאחראי למחדל היה קורא את זה גבוהה יותר.

  2. jiyuuאמר:

    אם אתה מודע לעובדה שזו פרסומת לפחות תעיף את הלינק שלהם..

    1. SybeRאמר:

      למה? בכל מקרה על כל לינק שנשלח על ידי משתמשים יש rel = no follow… מה שאומר שהאטרקטיביות של לינקים אחרים בעמוד לא יורדת בגלל קישור פרסומי…
      בכל מקרה כשמנוע חיפוש כלשהו יגיע לדף הוא לא יכנס ללינק הזה…

      ובכל מקרה… זה לא כזה משנה… כל עוד זה לא פוסט פירסומי של בוט שמנסה למכור לי קונדומים, ומשאיר תגובה עניינית, לא כזה משנה לי…

      1. Jiyuuאמר:

        לא אמרתי שתמחוק את התגובה, רק שתערוך את הלינק החוצה מהניקניים של המשתמש.
        ואומנם הם לא ירוויחו אנשים כתוצאה משיפור הסטטוס שלהם בגוגל, אבל הם כן ירוויחו כניסות מאנשים שילחצו על הכינוי של הפרסומת הזאת ויגיעו לאתר, מה שיהפוך פרסומות כאלה למשתלמות יותר בשבילהם, מה שיגרום להם לעשות עוד כאלה.

  1. קיץ 2011 – חלק ב’ » AnimeWatcherאמר:

    […] אני לא חושב שהרעיון הזה יותר טיפשי ממשחקי המלחמה של הכלבים והחתולים ממלכת ביסקוטי, אבל די! מה קרה לאנימות נוסח Love Hina? אה, ובשביל אלו […]

אפשרות התגובה בוטלה.