«

»

אפר
18
2011

ביקורת: Welcome to the Space Show

ברוכים הבאים למופע החלל, כאן תמצאו יצורים שלא תמצאו בשום מקום אחר, מראשים מהלכים עד כלבלבים מזמרים, שלא נשכח את הפרופסור הנובח הנלחם כנגד כוחות הרשע כשהוא לבוש בחליפת החלל שלו. לא מדובר ביצירת מופת של סטודיו ג'יבלי, למרות שעיצוב הדמויות פה וככה גם העלילה אקראיים לחלוטין.

שם בעברית: ברוכים הבאים למופע החלל
סוג: סרט
אורך: 136 דקות (קצת יותר משעתיים)
ז’אנר: הרפתקאות, פנטזיה
סטודיו: A-1 Pictures

שכחתי לציין: יש גם אקשן.

לא אשקר, באמת שלא שמעתי עליו, עד הקטע שבו קפצה פרסומת מעצבנת באמצע פרק של סטאר דריבר (Star Driver) שצעקה שהסרט יצא ל-DVD, ועד שלא שמעתי כמה המלצות חמות עליו, אפילו לא חשבתי לצפות בו… נו, אתם יודעים, חבורה של כמה ילדי יסודי שיוצאים למחנה קיץ ובדרך קורים להם כל מיני דברים, זה לא נשמע לכם קצת מוכר? (תחליפו את החייזר במפלצת דיגיטלית, מה תקבלו?). בכל אופן, סרט ראשון ל-A-1, נראה לי שיש צורך לפרגן להם מעט… מעט…

בעיירה קטנטנה באזור מבודד, חמישה מילדי בית הספר היסודי המקומי, יצאו יחדיו למחנה קיץ בבית הספר על מנת לנצל את ימי חופשת הקיץ ללימודים וטיול בטבע הרחק מהשגחת המבוגרים. באחד הימים החבורה מוצאת כלב פצוע והם מחליטים לטפל בו. מהר מאוד הם מגלים שהוא הולך על שתיים, מדבר, ומאושר שהצילו את חייו. אה, וכמו כל דג זהב (סליחה, הוא כלב) הוא מציע להם לבקש משאלה, והוא ינסה להגשים אותה. למצוא ארנב אבוד הוא לא ממש יכול, אבל לקחת אותם למקום הרחוק ביותר מהבית זה ממש פשוט, כל מה שצריך זה חללית ונצא לטיול בצד האפל של הירח.

ללא חליפות מגן - מרחפים בחלל.חכו שילדים ינסו את זה בבית.

אז קודם כל, אני ממש אהבתי את איך שציירו את הדמויות וחשוב לי להדגיש שהרקעים מרשימים ביותר. אך עדיין, למרות שזה אחד הצדדים החזקים בה, היא כלל לא מקורית במובן הזה, אני לא יודע להסביר למה, כשראיתי את הפוסטר של הסרט, הדבר הראשון שקפץ לי לראש היה הסרט Summer Wars…וכשקפץ לי הקדימון שלה במהלך הצפייה בסטאר דריבר, חשבתי שהנה הגיע סרט חדש של ג'יבלי. בנוסף אין יותר מידי היגיון בבחירת מראה של הדמויות, הדמות הראשית היא בעצם כלב שהולך על שתיים, שהוא גם פרופסור שנלחם בכוחות הרשע עם חליפת חלל. לא יודע, אבל חייזר שנראה כמו כלב, נובח כמו כלב ונושך כמו כלב? לא היה יותר פשוט לעשות שצורת הכלב שלו היא סוג של הסוואה או משהו? זה היה נראה קצת יותר חייזרי… אבל רגע, כשג'יבלי עושים דברים משונים, חסרי כל היגיון, מישהו חוץ ממני מתלונן?

מסתבר שיש אטרקציות לא רעות בכלל בצד האפל של הירח.

לא הייתי אומר שמדובר במדע בדיוני, יותר לכיוון פנטזיה. אתם יודעים, נוסח הספרים על האיש שטייל על הירח, עוד שהאנושות הייתה בחיתוליה… פשוט הדקו היטב את החגורות, התרווחו על הספה, ודאגו לבטל את הסימון של ה-V ליד המילה היגיון באפשרויות של המוח. כי אין צורך לשרוף יותר מידי מיכולות העיבוד של המוח, זה לא ילך לשום מקום. יכול להיות שזה מה שהיה אמור להיות מהנה בסרט, אבל תקשיבו, אני מסתכל על זה מנקודת מבט של אדם מבוגר… אני מצפה לראות טיפה היגיון בסרטים שאני רואה…  שיסבירו את מה שקורה סביב או לפחות לא ישאירו חורים שחורים בעלילה. זו הסיבה למה לפחות אני לא רואה בדרך כלל סרטים אמריקאים… אבל תזכרו, מדובר בסרט שמיועד לקהל צעיר ממני, אז כנראה זו הסיבה למה לא ממש אהבתי אותו.

אני חייב להגיד שאני מאוד אוהב את A-1 אך זה לא שיפר את הדעה שלי על הסרט. זה לא שהסרט לא טוב, הוא מעולה, אך אני לא ממש אוהב סרטים כאלו. יכול להיות שהוא יותר יתאים עבור הקהל הצעיר יותר, אולי לאחים הקטנים שלכם, שאתם כל כך מנסים שיכנסו גם הם לתחביב. אל תצפו לתוצאות חיוביות, זה לא שאחרי שהראתם להם את המסע המופלא (Spirited Away) או את הטירה הנעה (Howl`s Moving Castle) הם התחילו לאהוב אנימה.

שורה תחתונה: תתעלמו מהדעה שלי, אני גם לא נהנתי מרוב הסרטים של ג'יבלי, ואפשר לומר שאני לא מתחרט שצפיתי בסרט הזה. אך עם זאת, לא הייתי צופה בו שוב. (7.5/10)