«

»

דצמ
06
2013

אנימה-קון – איך לא עושים כנס

די, זה נמאס, נמאס לי לשתוק כשככה נראים הכנסים בארץ, נמאס לי לוותר על הפוסטים האלו במחשבה שאני סתם הורס לאנשים שעבדו קשה. הכנס הזה, כמה שעצוב לי לומר, היה ביזיון. ביזיון למה שזה אומר להיות "אוטאקו" בישראל, אנחנו לא חיות, לא ילדים קטנים שלא התבגרו משטויות. אנחנו אנשים שרוצים לראות קצת תרבות אחרת.

הקהילה נעלמה – אני נוהג להגיד תמיד "הקהילה" כשאני מדבר על קהילת חובבי האנימה. אבל לצערי, אני לא ראיתי שום דבר שמזכיר לי את הקהילה שאני מכיר. תסלחו לי, אבל כבר חשבתי שהקהילה התבגרה מתופעות כמו התקבצויות של בנות תוך כדי צווחות "יאוי-יאוי".תהרגו אותי, אבל לאיפה כל האנשים המבוגרים נעלמו? פגשתי בודדים, רובם היו על מדים, ככה שלא הרגשתי כל כך זקן (למרות שמישהו שהסתובבתי איתו חשב שאני בן 30).

ארגון לקוי – הדבר היחידי שעבד כמו שצריך היה לקחת מאיתנו 40 ש"ח בכניסה. כן, לא היו תורים, אז מה? השילוט לא אמר יותר מידי, איפה שהיה כתוב "שמירת חפצים" היה בכלל אזור קרבות של RD&D, שכמובן האזור קרבות והמשחקייה היו הדברים היחידים שעבדו בכנס הזה כמו שצריך. אם חיפשת איזה אירוע תוכן מסויים, איש לא ידע מתי הוא אמור להתחיל, היכן הוא נמצא, או אם הוא בכלל נגמר. נכנסת להרצאה על "אנימה מנגה ומה שביניהם" וגילית שבכלל הגעת "להרצאה על גו".

חוסר בתכנים – נתחיל מכך שאני לא יודע איזה מהתכנים הללו התרחשו, אני לא הצלחתי למצוא שום דבר מהם. הרצאה על אקרובטיקה וטריקינג? מופעי רוק ומטאל? טורניר RD&D? טורניר מג'יק? הרצאת משחקי תפקידים? באמת, תהרגו אותי, מה כל אלו קשורים? כמה קשה לקבץ כמה בלוגרים ולבקש מהם לעשות הרצאות על אנימה?
תחרות הקוספליי, אולי מוטב לקרוא לזה "אנימה-סטאר", לא היה יותר מאשר גימיק מביש, לא היו קוספליי, בסדר, היו כמה, אבל רובם עלו לבמה וסתם אילתרו, עשו מעצמם שטויות כדי לגרום לקהל לצחוק, אני אומר, "רובם" כי היו כמה שבאמת הגיעו מוכנים, כמו הבחור שעשה קוספליי ללופי מואן פייס והראה כמה יכולות גמישות מרשימות.

מיקום – אל תשקרו לעצמכם, זה שזה במרכז לא אומר שזה במקום נגיש. הכנסים שהיו בחיפה ובבאר שבע היו נגישים יותר, לפחות לא היה צריך לקחת אוטובוס, או להתברבר ברגל חצי שעה. שלא נדבר על הגשם והדוכנים בחוץ שכניראה נהרסו להם מוצרים. אסור לשכוח את הדליפה שהשביתה גרם מדרגות וחדר השירותים שעלה על גדותיו. לא בטוח אשמת מי זה, אבל המקום לא ערוך לימים חורפיים כשיש כל כך הרבה דוכנים ואנשים. המארגנים מדברים על 1100 אנשים שהגיעו, אני לא מאמין שהגיעו מעבר ל-500 אנשים… או שאולי אנשים הגיעו ועזבו אחרי כמה שעות. הייתי לכל אורך היום ולא היה צפוף למרות שהמבנה הזה ממש קטן.

יותר מדים מקוספליי – זה קצת שימח אותי שיכלתי למצוא אנשים בגילי בזכות העובדה שאנשים לא רצו לשלם על רכבות ואוטובוסים. אבל עדיין, איך קרה שהיו יותר אנשים שהסתובבו על מדים מאשר אנשים בקוספליי. היו כמה קספליים יפים, אבל רובם, בכלל לא השתתפו בתחרות הקוספליי…

הפקעת מחירים – אז, תסבירו לי, על מה שילמתי 40 ש"ח? שלא נדבר על כך שמאפיינס רגיל לחלוטין עלה 15 ש"ח בדוכן האוכל ("המייד קפה"). זה לדעתי היה ניצול ציני של העובדה שפשוט אין שום מקום ללכת לקנות בו אוכל במרחק של יותר מ-15 דקות הליכה… ושלא נדבר על הגשם.

סיכום – סלחו לי, בדרך כלל שאני רוצה לכתוב פוסט על כנס, אני כותב אותו עם הרגשה של אכזבה, הפעם קרה שאני כותב אותו עם תחושה שביזו אותי. לא אשקר, היה פה ושם כיף, בעיקר היה כיף שלמישהו שאני מכיר היה אוטו ונסענו לאכול קצת אוכל אסיאתי ברמת החייל. פגשתי אנשים חדשים, שגם הם לא היו מרוצים, אז לפחות היה לנו על מה לדבר…

אני שונא לכתוב פוסטים כאלו, זה סתם מרגיש לי רע לנצל את הבמה הזו לדברים כאלו. אבל נמאס לי. נמאס לי שמזלזלים בי, נמאס לי שמזלזלים בציבור בו אני נמצא. נמאס לי להרגיש כאילו הכנס הזה נועד כדי להוציא כסף מאנשים, ולא כדי ליצור אירוע תרבותי לקהילה כל כך גדולה. ודבר אחרון, אנחנו לא חיות, אנחנו לא אוהבים להשתגע, זה שיש נוער שוליים ביננו שכן, לא אומר שכולנו כאלו, למה לתת במה לזה?

בתקווה שהקהילה לא תחזור לימים שאנחנו לא רוצים לזכור.

עדיין אין תגובות

20 הפניות

  1. suppiאמר:

    אני רוצה לענות בשמי ואולי בשם עוד כמה לשאלה "לאן האנשים המבוגרים נעלמו" ולהגיד, איזה כנס? בקושי שמעתי על זה שיש "כנס", וגם מה שראיתי עליו היה שהוא לא באמת כנס אנימה אלא סתם תירוץ לגבות מאנשים כסף ככה שלא טרחתי אפילו לזכור. בטח שלא לטרוח לקחת חופש מהעבודה ולהבריז מהלימודים בשביל כנס שכן לעשות כנס בזמן שאין בו חופש מהלימודים או עבודה מראה שאתה ממש מכוון על קהל צעיר.

    אתמול, אני חושב, ראיתי דרך סטטוס של חבר אנשים מדברים על הכנס הזה ועל הקהילה ושאלתי אותם "איפה חובבי אנימה מסתובבים ברשת?" וענו לי שאין באמת מקומות מלבד תפוז השומם ואנימהאייאל ושאין משהו שממש מחבר כמו פעם, מדובר בעיקר בקשרים ישנים ודפים דרך הפייסבוק. וחבל לי, הייתי רוצה שיהיה מקום כזה, אני חושב שהפייסבוק לא כל כך נגיש במובן הזה שכל אחד יוכל לבוא ולדבר על אנימה עם אנשים אחרים, אפילו באנונימיות יחסית.

    לכן אני ממש לא יודע מי הקהילה שאתה מזכיר בפוסט, וכולנו מנסים להזכיר מפעם לפעם כי אני מחוץ למעגלים הפנימיים שנוצרו בפייסבוק.

    1. SybeRאמר:

      דיברתי על זה בסעיף בודד… אבל אם אתה רוצה שארחיב, אני די מאוכזב עם מה שקורה עם המחסור בהנהגה שקיים כרגע בתחום… אמא"י לא הצליחו להרים כנס בקיץ או אפילו להחליט על ראש וועד. אין כבר קהילות אנימה, אלא אם כן אתה מחשיב את AIL שהבעלים שלה בקושי זמין לטיפול באתר או animes שבכלל נראת כמו שיבוט של ישראמון עם מערכת פורומים מהמאה הקודמת ש3/4 ממנה מוקדש לפנטזיה. אני לא יודע, אני מתחיל לחשוב אולי שווה להרים רשת חברתית אלטרנטיבית לחובבי אנימה…

      1. suppiאמר:

        אולי באמת שווה.

      2. suppiאמר:

        אה, וצר לי שלא הגבתי ממש על הנושאים האחרים שהעלת, לא הייתי באירוע לכן אני לא ממש יכול לתת את דעתי על הארגון או התכנים שהועברו, אבל שמעתי כבר תגובות דומות לשלך

  2. Bakenekoאמר:

    שמעתי גם מעוד אנשים תגובות דומות. זה קצת מעודד שלא פספסתי הרבה בסוף בגלל הצבא. בכל מקרה, הייתי בכנס הראשון של הוטארו וזכורים לי דברים דומים, למרות שלא הייתי אומר שהוא בזיוני או גרוע. פשוט… משעמם. זה היה הכנס הראשון שמצאתי את עצמי סתם יושב עם אנשים שאני מכיר כי התכנים לא היו מעניינים או בכלל קשורים לאנימנגה (ובסוף גם עזבתי באמצע, אבל גם באתי בגישה שלילית מההתחלה).

    מבחינת האנשים שבאו וקוספליי, אני מניח שיש קשר לזה שהיה אירוע ביום ראשון ודברים שקרו עם הקבוצה בעבר. או שסתם הם בחרו יום לא טוב להרבה אנשים.

    ולגבי האנשים שמתפרעים, אני זוכר שלפני הרבה זמן שמעתי אנשים שמצדיקים התפרעויות ורעש בזה שהם אוטאקואים. זה גרם לי לחשוב מאז שיש לא מעט אנשים שבשבילם להיות חלק מהקהילה זה יותר התנהגות ופחות תחומי עניין.

    1. SybeRאמר:

      האמת שחברים מהצבא גררו אותי… אמרו שהכנס הקודם של הוטארו היה טוב… אז הגעתי למרות שהתוכניה הייתה קצת דלה…

      בקשר לקוספליי, אני מאמין שהתשובה יותר פשוטה, הם לא טרחו לפרסם את זה בפורומים השונים, אנשים שמעו על הכנס כחודש לפני אם לא פחות, ורוב האנשים מכינים את הקוספליי שלהם להארוקון, שגם ככה יהיה עוד כחודשיים-שלושה.

      זה פחות היה עניין של אנשים שמתפרעים… היו גם אנשים שהתפרעו בכנסים של אמא"י, העניין שלא היה בכלל מי שיקח על זה אחראיות ויעצור דברים כאלו… בסופו של דבר, היו שם לא מעט ילדים עם ההורים שלהם… בסופו של דבר, ההורים שלהם לא יקחו אותם שוב לכנסים…

  3. נתן ריבראמר:

    שלום עומרי. קודם כל ארצה לציין כי הביקורת נכתבה בצורה רהוטה ושמחתי לקרוא אותה.
    שמי נתן ריבר ואני הייתי שותף בארגון הכנסים אנימה-קון ונאטסו-קון, ואשמח להתייחס לדברים שכתבת.

    הרשה להתחיל את התגובה שלי בהתנצלות, אכן הכנס לא עמד בציפיות מבחינת תוכן כפי שתכננו אך מצד שני בתור אדם ששייך לקבוצת אנשים שמארגנים כנס בפעם השניה בחייהם לא ניתן לצפות כי הכל יעשה בצורה מושלמת. ולכן הנני שמח לקרוא ביקורות כמו שלך וחבל שלא פנית אלי ישירות לאחר הכנס עם אותה ביקורת בכדי להפיק לקחים ולהשתפר לכנס הבא.

    הקהילה נעלמה:
    הקהילה אכן נעלמה, אני כבר צופה באנימה מגיל 13 והולך לכנסים מגיל 14.
    כיום אני בן 24 ואני יכול בוודאות לומר כי הקהילה הזו השתנתה כמה וכמה פעמים בעשור האחרון.

    בציון שלך כי הקהילה נעלמה אני מתקשה להבין אם אתה מפנה את הטענה הזו כלפי ארגון הכנס או בכללי למצב אוהבי האנימה בכלל.
    בכל מקרה קהילה לא נעלמת בגלל כנס אחד וגם לא בגלל שניים. זהו תהליך רב שנים שהעיקרים ששלטו בשוק הכנסים עד כה היו אמא"י והוטארו שניסו לדחוף את עצמם פנימה היכןשהו שם בשלהי 2010 אך ללא הצלחה.

    למה אני חושב שהקהילה נעלמה ולמה אני הפסקתי להגיע לכנסים בגיל 18?
    בדיוק כפי שקורה לכולם, מתגייסים! צבא הינו מקור לצריכת זמן משמעותית ועם הזמן כמות הצפיה בסדרות אנימה יורדת וכך גם החיבור לקהילת האנימה והקשר לכנסים/ איתו לבסוף נעלם כל הרצון בכלל להגיע לכנסים נוספים בעתיד גם אם כן יש זמן פנוי. עד שלבסוף כל אחד ממשיך לדרכו.

    אין מה לעשות בנושא הזה. בסופו של דבר אנו חובבים ז'אנר ייחודי ומחתרתי למדי שככל שהולכים ומתבגרים נשאר פחות ופחות זמן להקדיש אליו.
    מה שכן אפשר לעשות הוא לשלב בכנס תכנים שאינם נוגעים רק לאנימה ויכולים לפנות לקהל היותר מבוגר כפי שאנו ניסינו לעשות בכנס זה אך ברור שזה רחוק מליהיות מספיק.

    ארגון לקוי:
    כפי שאמרתי בהתחלה אנו עוד אנשים צעירים בתחום ועדיין בחיתולים. אתה יכול להראות לי כנס שבו הכל מתנהל כשורה? ובמיוחד החל מהפעם הראשונה?
    תמיד יש הבדל בין המצוי לרצוי והמבחן האמיתי הוא בהתמודדות עם התקלות שנוצרות בזמן אמת והפקת לקחים לפעמים הבאות.

    חוסר בתכנים:
    אני שמח להתייחס לנק' הזו במיוחד לאחר שכבר ציינת את השאלה "לאן הקהילה נעלמה"
    אם עוברים היטב על התוכניה בהשוואה לכנס נאטסו-קון רואים כי ישנם הרבה יותר תכנים שנוגעים לאנימה בכנס זה ובנוסף מגוון עצום של תכנים שאינם נוגעים לאנימה, בדיוק כדי למשוך את הקהל היותר מבוגר שחלק גדול ממנו אוהב Magic ועובדה זו הוכיחה עצמה כבר בשני הכנסים האחרונים.
    כפי שאני רואה את זה היה אובר תכנים ולא חוסר. וכמובן לנסות להביא כמה שיותר דברים חדשים בניסיון לראות אם הם מקבלים אהדה או לא.
    ומופעי הרוק ומטאל הוכיחו עצמם כלא רלוונטיים כלל.
    אני גם ארצה לציין כי בחו"ל כן יש מופעי רוק ומטאל בכנסי אנימה ולכן ניסינו לשלב את הרעיון גם בכנס בארץ.

    משום מה אנשים נורא מקובעים לכך שכנס אנימה צריך לדבר אך ורק על אנימה!
    ננסה להסתכל על דברים כפי שמסתכלים עליהם במתמטיקה גבוהה:
    נניח שטענה זו נכונה – ובכנס צריכים ליהיות רק תכני אנימה:
    לאן ניתן בדיוק להשתפר? איך ניתן להביא קהל נוסף לכנסים ולפתוח אותו לתחום עניין נוסף? ולמה עבודה עפ"י מתכונת זו גורמת לכך שמכנס לכנס של אמא"י אנשים מוצאים את עצמם יותר ויותר משועממים? ואת זה אני אומר בתור אדם שהיה נוכח בכל אירוע שקשור לאנימה ומנגה ב3 שנים האחרונות ובכל אירועי אמא"י ללא יוצא מן הכלל.

    ועכשיו ננסה להפריך את הטענה:
    ארגנו כנס שבו היו שלל של תכנים שמחוץ לעולם האנימה ובין היתר מינימום הרצאות וכמה שיותר פעילויות אקטיביות בין אם זאת סדנת יצירת דמויות תלת מימדיות שזכתה להצלחה רבה בשני ההרצות במהלך היום וחדר המשחקיה שהיה מלא עד אפס מקום במהלך כל היום והוכיח כי אנשים מעדיפים לשבת, לשחק, לתקשר ולהכיר אנשים חדשים מאשר לשבת בכיתה ולשמוע אדם ללא שום ניסיון דיבור מול קהל או ביצירת הרצאות, מדבר על נושא שלא בהכרח מעניין אותם.
    אנשים מנהלים חיי יום-יום פסיביים למדי ומגיעים לכנסים הללו כדי להיפתח וליהיות כמה שיותר אקטיביים.

    בין היתר הבאנו גם להקות שיריצו הופעות והכניסה אליהם הייתה חופשית וחינמית. אכן פה הייתה טעות אך זה היה הימור שאנו בתור מארגני הכנס והאנשים שפיזית מוציאים עליו את מיטב כספנו החלטנו לקחת. בדיעבד אי הבאת הלקהות הייתה מוסיפה לי לכיס עוד 1500 ש"ח. אבל באמת שלא נורא כי בלי לעשות טעויות לא ניתן ללמוד!

    כמובן שהמצב אינו פשוט כמו במתמטיקה ואי אפשר להפריח או להוכיח שום טענה בגלל שאין כאן נכון או לא נכון.
    ניתן רק לחשוב מחוץ לקופסה ולהפיק לקחים בין אם מהדברים המוצלחים ומהפחות מוצלחים.

    בתור אדם שעיקר עיסוקו הוא ייבוא וייצוא של מוצרי אנימה ומנגה בארץ ובעולם אני יכול לומר שרק בזכות הטעויות שעשיתי במהלך השנים האחרונות ובגלל שלא שיחקתי תמיד על בטוח למדתי את כל מה שאני יודע כיום והצלחתי למנף את עצמי לגבהים חדשים שלא יביישו אף חנות אוטאקואים בעולם.
    מה שאתה קורה לו טעות אני קורה לו ניסיון לימודי בכדי ליצור כנס טוב יותר בעתיד!

    תחרות הקוספליי:
    גם כן כיוון חדש שהתחלנו כבר מכנס נאטסו-קון.
    ניסית פעם להשתתף בתחרות קוספליי של אמא"י?
    קראת פעם את כל התקנונים שלהם בכדי להירשם ולהשתתף בתחרות?
    יש תקלה מאוד רצינית עם ההתנהלות של הנושא מה שנותן בצורה קבועה יתרון לקוספלייר מקצועי וחיסרון לקוספלייר מתחיל ובמיוחד אם זאת הפעם הראשונה שהוא עושה קוספליי.
    למה לא לתת לכולם להשתתף?
    למה מישהו שעושה קוספליי כבר עשור צריך לקבל יותר במה ממישהו שעושה קוספליי בפעם הראשונה?
    הקוספליי של האדם בעל היותר ניסיון שווה יותר מהחסר ניסיון?

    תחרות הקוספליי בכנסי נאטסו-קון ואנימה-קון באה לתת כיוון חדש לתחרויות הקוספליי בכנסים
    ותשוכלל בהתאם לכנס הבא.
    חשוב לזכור כי הצלחה של תחרות הקוספליי תלויה בכמות הקוספליירים שיגיעו לכנס וזהו משהו שאין לנו שליטה עליו בתור מארגנים.

    מיקום:
    אין לי הרבה מה להתייחס בנושא.
    כשאתה מארגן כנס אתה קובע לעצמך תקציב ובונה השערה על כמות המגיעים לכנס עפ"י תוצאות של כנסים קודמים.
    הצפי שלנו לאנשים בכנס עמד על כ600 איש.
    אני לא יודע עד כמה אתה שולט במחירי הנדל"ן בארץ אבל השכרת מקומות בארץ שיכילו כמות כזו של אנשים לא זולה כלל. מבין שאר האופציות שהיו קיימות זאת הייתה הטובה ביותר.
    ויתרה מכך בכדי ליצור דרך הגעה נוחה נוספת הייתה הסעה שעשתה סיבובים במהלך כל היום מתחנת גני התערוכה לאשכול הפיס ברמת גן.

    הדליפות והנזקים שנוצרו למקום אינם בשליטנו או באחריותינו ואם יש מבנה ציבורי שאינו כשיר לימים חורפיים זה כבר כשל ברמה של המדינה ולא כשל ברמה הארגונית של הכנס.

    אנו לא באים לשקר על אף אחד וגם אין לנו אינטרסט לכך. כולל המתנדבים בכנס היו כ1200 איש במהלך כל היום.
    אני שמח לשמוע שלא חשת בצפיפות במקום וזאת מכיוון שלהבדיל מכנס נאטסו-קון הפעם כמעט ולא היו דוכנים בתוך חלל האשכול וזאת נקודה לזקוף לזכותינו מבחינה ארגונית – לוגיסטית.

    אגב אתה טוען כי המקום ממש קטן אך אם היית מברר טיפה היית מגלה כי לפי המסמכים שיש לאשכול מהעריה המקום יכול לאכלס כ700 איש בכל רגע נתון במהלך היום.

    יותר מדים מקוספליי:
    אני שמח שהגיעו המון חיילים לכנס. זה הראה שלמרות שאין להם זמן עדיין יש תכנים בכנס שמעניינים אותם מספיק בכדי לגרום להם לבוא.
    נסיעות חינם קורצות תמיד ובמיוחד לאור מחירי הנסיעות של ימינו שהחל מיום כתיבת תגובה זו עלו בעוד 4.7%.
    בתור היותי חייל צעיר גם כאשר הייתי מגיע לפתוח דוכן בכנסים בבוקר הייתי מגיע על מדים.

    כמות הקוספליירים הנמוכה יכלה לנבוע מהעובדה שאמא"י עשו אירוע קוספליי שבוע לפני הכנס מה שדי מיצא את עצמו בשביל הקהילה הספציפית הזו.
    אירוע שלא היה בתכנון המקורי שלנו בהכנת הכנס ולפני שתגיד "זה אירוע שנעשה מידי שנה" אז לא! אירוע זה לא נעשה כבר מזה שנתיים ולא ברור מה בדיוק גרם לנציגי אמא"י לעשות אותו השנה בייחוד לאור העובדה שיש לי ספירה מדוייקת של כמות האנשים שבאו לאירוע.

    בלי שום קשר צריך לזכור כי מדובר בחורף ומזג אוויר קריר ומכיוון שחלק לא קטן מהקוספליי עשוי מבדים דקים והגוף דיי חשוף, מובן למה לא היו הרבה קוספליירים.
    לכן הטענה כי לא הגיעו המון קוספליירים צריכה לבוא לקהילת הקוספליירים עצמה ולא למארגני הכנס.

    הפקעת מחירים:
    הייתי מעוניין שתעשה השוואה בין מחיר הכניסה לכנס אנימה-קון לבין מחיר הכניסה לכנסים ואירועים של אמא"י.
    במיוחד תבדוק את המחירים לכניסה לכל האירועים של אמא"י באירוע קוספליי שלהם בשבוע שלפני מועד הכנס.
    אתה תראה שבעזרת חשבון פשוט אתה מגיע למחיר יותר גבוה ממה שאנו גבינו בכנס ובתמורה קיבלת הרבה יותר.
    נכון שההרבה יותר לא לטעמך אך בארגון כנס לא ניתן להתחשב ברצון ודעה של כל אדם ואדם מכיוון שמגיעים לכנס כמות גדולה של אנשים וצריך לחשוב מה ירצה את כלל ה80% ולא ה20%.

    לגבי המייד קפה אכן הייתה תקלה רצינית.
    חשוב לזכור כי המייד קפה מאורגן ע"י צד ג' ואינו קשור לכנס ועל כן אין לנו שליטה על המחירים שאותם הם יגבו.
    בכנס נאטסו-קון אותה מסעדה ארגנה את המייד קפה והייתה להם הצלחה מסחררת ומחיריהם היו זולים ונוחים לכל כיס, ולא הייתה איתם שום תקלה או בעיה.
    לא ברור לי מה גרם להם לקבוע מחיר לפחית שתיה בסך 10 ש"ח שזהו אכן מחיר מעצבן ומתסכל לא משנה מי אתה או כמה כסף יש לך.
    תיהיה בטוח כי מנהל המסעדה יצא בהפסד מהיום הזה בגלל התמחור ההזוי שהם קבעו.
    וגם אנחנו הפקנו לקחים בנושא לכנסים הבאים.
    בכל מקרה על הכביש הראשי במרחק 5 דק' הליכה מהכנס יש שלל של אוכל מהיר במחירים סבירים.

    גשם ודוכנים:
    גשם אכן היה בעייתי אך לא משהו שבעלי הדוכנים לא ידעו עליו מראש.
    בתור אחראי הדוכנים בכנס דאגתי להודיע לכל אחד ואחד אינספור פעמים בין אם זה במייל ובין אם זה בשיחה אישית או הודעה לנייד כי הוא יצטרך לדאוג לפתרון כנגד הגשם ואפילו הצעתי לקנות ברזנט שכן זהו הפתרון הזול ביותר.
    יתרה מכך עלות הדוכן הייתה 50 ש"ח ומי שלא רצה לא שילם! גם אם הוא נשאר עם הדוכן שלו במהלך כל היום בכנס.
    הטענה כי מארגני הכנס היו צריכים לדאוג לכיסוי כנגד הגשם אכן נכונה.
    עשיתי טעות מרה ואני אפילו לא מתבייש לומר זאת בפומבי על כך שנתתי יד חופשית לדוכנים.
    יצאתי מנק' הנחה כי ילדים ומבוגרים כאחד שבאים לפתוח דוכן יקחו על עצמם מספיק אחריות לדאוג לעצמם לכיסוי כנגד הגשם כמה שהם צריכים.
    מה שבפועל קרה הוא שעולם דוכני האנימה שונה מעולם העסקים הרגיל ומרבית האנשים שפותחים דוכנים לא מבינים את המשמעות של מה שהם בדיוק עושים.
    לכנס הבא אני כבר יכול לומר כי כל ההוצאות הנלוות שיהיו כרוכות בליצור סביבה נעימה לבעלי הדוכנים ישוקללו כחלק מהמחיר עבור הדוכן.

    לגבי הסחורה שנהרסה לאנשים. וזאת אני עכשיו אומר בתור אדם בעל עסק שגם הדוכן שלו היה פעיל בכנס והוא היה בחוץ כל היום! כל היום גם אני וגם העובדים שלי עמדו בקור, בחוץ, בגשם. (פרט שמשום מה שכחו לציין בכל מקום שקראתי תלונות על הכנס – כן כן. דוכן אוטאקו שופ היה כל היום בחוץ)
    נהרסה טיפה סחורה. לא נורא!
    חלק מליהיות איש עסקים מצליח זה ליהיות מתווך טוב.
    החלק השני הוא לדעת להתמודד עם הפסדים. ככה זה החיים. לפעמים מנצחים, לפעמים מפסידים.
    ובעל עסק שמפיל את האשמה של הנזקים שנגרמו לו על מארגני הכנס אני לא צופה לו עתיד מזהיר בכלל וכדאי שילך לעבוד בתור שכיר היכן שהו.

    בכל מקרה אני דיברתי אישית עם כלל בעלי הדוכנים וכולם יצאו בטעם טוב גם אלו שהתקפלו מוקדם.
    נתתי יחס אישי וחם לכל בעלי הדוכנים ולא שמעתי תלונות מאף אחד ואפילו התנצלות לאחר הכנס מבעלי דוכנים שהרגישו שההתנהגות וההתלהמות שלהם במהלך הכנס לא הייתה במקום.

    בסופו של יום לא אני ולא אף אחד אחר יכול לחזות חודשיים מראש אם יהיה או לא יהיה גשם.
    לתכנן כנס מראש תחת המחשבה שירד גשם באותו היום הייתה מבטלת אוטומטית את הדוכנים בכנס ופעילויות נוספות ובספק אם בכלל הכנס היה יוצא לפועל תחת חשיבה שכזו.
    כפי שציינתי בתחילת התגובה יש מצוי ויש רצוי והמבחן האמיתי הוא לדעת להתמודד עם המצוי בשטח בזמן אמת.

    נק' אחרונה בנושא הדוכנים:
    קראתי מגוון ענק של תגובות על כך שהדוכנים מסכנים.
    הייתי רוצה לשאול ולקבל תשובה בצורה כנה.
    האם הכנס נוצר בשביל הדוכנים או בשביל קהל הכנס?
    האם מארגני הכנס עובדים בשביל הדוכנים או שזאת ההזדמנות של כל דוכן ודוכן לבוא לפלטפורמה שאליה יגיע קהל יעד רחב שמתעניין במוצריו?

    אני יכול לומר לך שבדיוק כמו כל תוכן אחר בכנס, דוכנים הם תוכן. ערך מוסף. מבחינתי אם דוכן גורם לצפיפות בכנס אז שלא יהיה את אותו דוכן.
    הכנס נועד לרווחת הקהילה ובאי הכנס ולא כדי שהדוכנים יעשו כסף. ולכן העדפתי כי דוכנים יקפלו את חפציהם ויחזרו הביתה מאשר לגרום לאי נוחות לבאי הכנס בתוך האשכול.
    אם אתה חושב שמחשבה זו שגויה אשמח לדעת למה.

    על מה שילמת?
    הייתי שמח אם גם היית כותב ממה נהנת בכנס. ומשם הייתה מגיעה התשובה לשאלתך.

    לסיכום:
    תחושת הביזוי שאתה מרגיש מאוד נוגעת לליבי וצר לי שאתה מרגיש כך.
    אך מצד שני העובדה שאתה לא מרגיש אכזבה כפי שציינת שאתה מרגיש בכנסים אחרים אומרת שאכן פתחנו כאן במהלך חדש ושונה.
    הכנס לא נועד בכדי לעשות קופה מהקהילה ותאמין לי שבסוף היום הזה כיסינו אך ורק הוצאות.
    אתה יכול לחשוב שהכנס הזה היה מיותר וכשלון אבל שורה תחתונה היא שאנשים באו, נהנו, הכירו אנשים חדשים ובסופו של יום יצאו מרוצים.

    מעבר לכך הייתי רוצה להכניס אותך לקרביים של ארגון כנס אנימה-קון.
    תקציב, לוגיסטיקה, דוכנים ועוד.
    יש לך מספר רב של תובנות שהיו יכולים לפתח את הקהילה ואני יותר מאשמח להיפגש איתך פנים מול פנים או בשיחת סקייפ ולעבור איתך על הדברים וללמוד.
    ללמוד! ללמוד!! וללמוד!!! כמה שיותר כדי שכנס הבא יהיה יותר טוב, יותר מצליח, ויותר כיף!
    מעבר לכך אתה יותר ממוזמן ואני גם אזכור לפנות אליך לעזרה בארגון הכנס הבא.

    יש אנשים שמדברים ויש אנשים שעושים מעשים. תוכל לראות בעצמך תחת איזו קטגוריה של אנשים אתה נכנס.

    על התגובות לפוסט וטיפה מחשבות אישיות:
    כבר החל מארגון כנס נאטסו-קון לא יכלתי שלא להרגיש בבוז וחוסר אהדה מצד הקהילה על קבוצת ילדים שמנסים לארגן כנס.
    הייתי שותף פעיל מאוד בכל החלק הארגוני של כנס נאטסו-קון ואני מבטיח לך שלולא אני הכנס לא היה יוצא לפועל כלל.
    כבר החל מההכרזה אנשים יצאו בקריאות בוז וגנאי על הניסיון של הילדים לארגן משהו לטובת הקהילה בטענה שאין להם ניסיון וזה לא כנס של אמא"י ויצא חרא!
    מה שבפועל קרה הוא שהכנס היה הצלחה יפה מאוד ולמרות שטעויות מצד הקבוצה עלו לי בלא מעט הפסדים כספיים קיבלתי תחושת סיפוק שזה שווה את זה.

    לאחר הכרזת כנס אנימה-קון שכבר מאורגן ע"י חבורה של אנשים מבוגרים בעלי עסקים, ואנשי שיווק ופרסום קריאות הגנאי שהחלו היו על כך שמדובר בכנס מסחרי שנועד רק למטרות רווח.
    תאמין לי שאם מטרות רווח היו מעניינים אותי כל הכנס הזה היה נבנה אחרת. ואז באמת אתה וכל שאר האנשים שהיו מגיעים לכנס היו מקבלים תחושה חד משמעית של ניצול!

    בנוסף התחילו לשאול למה בכלל צריך כנס חנוכה? ולמה לא תגידו לי?
    מי קבע שחייב ליהיות רק כנס בפורים ובקיץ?
    למה שלא יהיו 3 כנסים בשנה? או 4? 5?
    איפה המייל בתפוצה רחבה שמגדיר כמה כנסי אנימה לגטימי שיהיה בשנה?

    מגיעים אנשים חדשים שמנסים לקדם את הקהילה על חשבון כספם וזמנם הפרטי בידיעה שבסוף לא יהיו שום רווחים.
    וכל מה שמקבלים מצד הקהילה שכל כך מנסים לפתח אותה הם רק קריאות גנאי (וזאת גם ניתן לראות בתגובות בפייסבוק ואפילו באחד התגובות שלך פה רשום כי אדם בא מראש עם גישה שלילית לכנס).

    לגבי הוטארו. אני מכיר ויודע בדיוק את מהלך העניינים שקרו עם הקבוצה בגלל שהייתי נוכח שם אישית.
    הרבה דברים שרצים ברשת מפה לאוזן הינם שמועות חסרות בסיס. אך גם אם נניח שכל זה נכון השמועות האלו אינן רלוונטיות יותר בגלל שמדברים על משהו שקרה לפני 3 שנים!!!
    מאז הקבוצה עשתה כמה וכמה שינויים דרסטיים והוטארו של היום זה לא הוטארו של לפני 3 שנים בדיוק כפי שאמא"י של היום זה לא אמא"י מלפני 3 שנים.

    בשורה התחתונה היא חבל שגרעין הקהילה הזו הפך ליהיות כל כך אנטי כלפי כל דבר חדש.
    מנגד ניתן לראות בבירור כי אמא"י לא עומדים במשימה יותר מאי פעם.
    נכנסתי לתחום הכנסים בכדי לפתח את הקהילה ולא למטרות רווח והייתי שמח אם גם אנשים נוספים היו לוקחים יוזמה ועושים את אותו הדבר במקום אך ורק לבקר את הנעשה מרחוק, מאחורי המסך מחשב.
    יוזמה יותר רחבה של אנשים היא יותר טובה מכל פרסום באשר הוא ותביא להגדלה משמעותית בהיקף הקהילה ולשינוי בעמדה והאנטי של האנשים כלפי יוזמות צעירות וחדשות.

    אז לך כותב הפוסט, המגיבים, וכל אוטאקו וחובב אנימה באשר הוא שיתקל בתגובה שלי.
    אל תשאל מה קהילת האנימה יכולה לעשות בשבילך.
    תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל הקהילה!

    שיהיה לכם המשך יום נפלא ושנה אזרחית שמחה!

    1. suppiאמר:

      "ננסה להסתכל על דברים כפי שמסתכלים עליהם במתמטיקה גבוהה"

      wtf did I just read

      1. נתן ריבראמר:

        suppi. חבל שמכל מה שכתבתי זה הדבר היחיד שהרגשת לנכון להתייחס אליו.
        אבל מצד שני אתה לא היחיד בקהילה שמסתכל רק על מה שבא לו ועושה צחוק מכל השאר.
        עומרי כתב ביקורת רצינית ונתתי תגובה בהתאם.
        אם אין לך משהו חשוב להוסיף אתה מוזמן לחסוך מאיתנו את "הבדיחות" שלך.

        1. suppiאמר:

          כתבת מגילה באורך הגלות ובה אמנם כמה נקודות בהן יש רק פער בין הדעה שלי והדעה שלך, וזה בסדר, (למשל אני לא חושב שצריך להיות ריבוי כנסים, אני לא חושב שלאמא"י צריך להיות מונופול על הכנסים בארץ, אני חושב שבכנסי אנימה ומנגה הדגש צריך להיות אנימה ומנגה – לפחות 85-90% מהתוכן צריך להתעסק בזה ועוד) אבל גם כל מני תירוצים וניסיונות שכנוע בעזרת לוגיקה מקולקלת. אם אתה רוצה שיתייחסו אליך ברצינות, לכל הפחות תשמיט אותם. ואם אתה רוצה לחסוך את "הבדיחות" שלי אתה מוזמן לא לקרוא אותן.

          1. נתן ריבראמר:

            יפה. אני רואה שחוץ מלהשתמש במימים מהאינטרנט אתה גם יודע לכתוב.
            בסדר גמור. אם אתה לא חושב שצריך ליהיות ריבוי כנסים זאת דעה שלך.
            אבל זה לא אומר שצריך לגנות יוזמות של אנשים ליצור כנסים נוספים בארץ.

            אם אתה חושב שבכנסי אנימה ומנגה 85-90% מהתוכן צריך ליהיות רק אנימה ומנגה גם כן דעה שלך. אבל עפ"י חשיבה זו אתה בחיים לא תצליח לגרום לאנשים נוספים שלא מכירים את התחום להיפתח אליו.

            בנוסף אני מציע שתעבור על תוכניות של כנסים בחו"ל כדי לקבל נק' מבט נוספת.

            לא באתי לכתוב תירוצים ואני גם לא חייב דין וחשבון לאף אחד.
            התגובה שלי הייתה כמענה לביקורת של עומרי ואם היא באורך הגלות ומפריע לך, לא היית חייב לקרוא ובטוח שלא להגיב בצורה כזו אינפנטילית.

            אם אתה לא רוצה לקחת אותי ברצינות אתה לא חייב.
            כותב הפוסט קרא את התגובה שלי וגם ניהלנו דיון חביב על כך בפרטי בפייסבוק וזאת הייתה כל מטרתי.
            אין לי עניין ורצון ליצור כאן הסלמה.

            שיהיה לך שבת שלום וסופ"ש נעים.

    2. בוריסאמר:

      אמנם עברו חודשיין אבל הייתי רוצה להתייחס לכל מה שנתן כתב בנושא הקוספליי.

      קראת פעם את כל התקנונים שלהם בכדי להירשם ולהשתתף בתחרות? – אתה מדבר על להקדיש 3 דקות מהחיים שלך כדי לקרוא דף עם מידע רלוונטי על הרבה נושאים והרבה שאלות שנשאלו בעבר, אז עם כל הכבוד.
      יש תקלה מאוד רצינית עם ההתנהלות של הנושא מה שנותן בצורה קבועה יתרון לקוספלייר מקצועי וחיסרון לקוספלייר מתחיל ובמיוחד אם זאת הפעם הראשונה שהוא עושה קוספליי – אני אשמח אם תרחיב יותר על מהות התקלה הזאת והיתרון שהיא נותנת.
      למה לא לתת לכולם להשתתף? – נטו – זמן. האירוע לא יכול להיות ארוך מדי אם אתה רוצה להוסיף עוד תוכן.
      למה מישהו שעושה קוספליי כבר עשור צריך לקבל יותר במה ממישהו שעושה קוספליי בפעם הראשונה? הקוספליי של האדם בעל היותר ניסיון שווה יותר מהחסר ניסיון? – בשביל זה יש קטגוריה של "יחידים" לעומת "יחידים ותיקים", והם מקבלים את אותה הבמה (וזה כתוב בתקנון, 3 דקות והיית מגיע לזה)

      1. נתן ריבראמר:

        אהלן בוריס. אני מכבד את בקשתו של עומרי ואני לא מתכוון להמשיך כאן את הדיון.
        אם אתה מעוניין לדבר בהרחבה אתה יותר ממוזמן ליצור איתי קשר בפייסבוק.

        1. SybeRאמר:

          יותר התכוונתי שאני לא אוהב שהדיון הופך לגידופים… זה עדיין לא הגיע לזה, אבל אני אשמח שזה באמת ישאר ככה :)

          אגב, אתה מגיע לכנס בראשון הבא? אני אקפוץ לדבר קצת

          1. נתןאמר:

            Maybe yes, Maybe not, Maybe both ;-)

  4. SybeRאמר:

    טוב, אני חושב שכדאי שאתייחס במהירות לפני שתפתח מלחמה מעל דפי הבלוג שלי, אני ממש לא רוצה לנעול את התגובות.

    מאוד שמחתי שנתן הגיב והתייחס לטענות שלי, דבר שלא קורה הרבה עם פוסטים שאני מפרסם על חוויות שהיו לי. ואני מאוד שמח על כך. עם זאת, כמו שאמרתי לנתן בפרטי, אני לא מסכים עם הרבה ממה שהוא כתב, ובאותה נשימה, אני שמח שהוא פתוח לרעיונות והתעניין בדעה שלי בקשר לעתיד הקהילה.

    אני מבקש לא להפוך את הדיון הזה למלחמה, אין לי בעיה שאנשים יביעו דעה, אך אני מבקש שזה יהיה בצורה נעימה, בסופו של דבר הפוסט הזה לא נועד כדי להגיד לאנשים "אל תלכו לכנסים שלא של אמא"י", אלא להגיע למארגנים ולהגיד להם עד כמה אני כועס על הדרך בה הם בחרו, ולהסביר למה. אחרת לא הייתי מבזבז שעתיים על לכתוב פוסט מסודר עם כל הבעיות שהיו.

  5. suppiאמר:

    לנתן ריבר,
    שים לב שלא גיניתי לא את היוזמות שלך ולא את הדעות שלך, רק את צורת הרטוריקה באמצעותה ניסית "להוכיח" כי הדעה שלך צודקת.

    שבת שלום, סופ"ש נעים ושנה טובה.

    1. נתן ריבראמר:

      ציטוט מהטקסט:
      "כמובן שהמצב אינו פשוט כמו במתמטיקה ואי אפשר להפריך או להוכיח שום טענה בגלל שאין כאן נכון או לא נכון.
      ניתן רק לחשוב מחוץ לקופסה ולהפיק לקחים בין אם מהדברים המוצלחים ומהפחות מוצלחים."

      אין לי מה לקחת את התגובות שלך אישית. ומי כמוני אוהב דיבייט טוב.
      רק באמת טיפ לחיים: תשים לב שאתה אכן קורא את כל הטקסט ולא רק חלקים ממנו.

    2. suppiאמר:

      ובמחשבה שניה תגובתי הראשונית באמת הייתה ילדותית ועל כך אני מתנצל.

      1. נתן ריבראמר:

        אין בעיה.
        אם אתה מעוניין לשוחח בהרחבה אתה יותר ממוזמן ליצור איתי קשר בפייסבוק:
        https://www.facebook.com/River.Nathan

אפשרות התגובה בוטלה.