«

»

אפר
10
2013

עונת האביב 2013 – חלק א'

אביב הגיע פסח כבר חלף ~
חלק ראשון בסדרת הפוסטים על עונת האביב לשנת 2013 וכרגיל נשארתי ללא פסקת פתיחה.

בפוסט זה אדבר על: Hataraku Maou-sama, Red Data Girl, Dansai Bunri no Crime Edge, Ginga Kikoutai Majestic Prince, Devil Survivor 2 The Animation, Yahari Ore no Seishun Love Come wa Machigatteiru

Hataraku Maou-sama!

כחלק מניסיונו להשתלט על העולם, מלך השדים שלח את צבאו להביס את ממלכות בני האדם השכנות. כשהיה נדמה כי ידו על העליונה, והוא עומד להיות השליט הבלתי מעורער של העולם, גיבור מבני האדם הצליח להדוף את צבאו של מלך השדים בחזרה אל המקום ממנו בא. במהלך הקרב הסופי בין גיבורי בני האדם למלך השדים, מלך השדים יחד עם עוזרו הנאמן ברחו אל עולם מקביל. שם כביכול, אמורים הם היו, להתאושש מהקרב ולצאת במתקפת נגד. אך אבוי, השניים הגיעו לעולמנו – והם אינם יכולים עוד להשתמש בקסם. כעת, מלך השדים, הידוע בשם הארצי מאהו סאדאו (Maou Sadao), יוצא לעבוד בעבודה זמנית על מנת להרוויח קצת כסף כדי שהוא ועוזרו אשייה שירו (Ashiya Shirou) יוכלו לשרוד בעולם בני האדם ולמצוא דרך הביתה.

אני ממש אהבתי את הרעיון, מלך השדים שמגיע לעולמנו וצריך להבין איך להסתדר עם החברה המודרנית. הדבר היחידי לאורך כל הפרק שהציק לי זה השימוש המוגזם בשפה הלא מזוהה שהם דקלמו בצורה איומה. זה נשמע כל כך רע, שזה אפילו לא נשמע כמו שפה אמיתית. אני באמת התחלתי לתהות כמה זה קשה להשיג מורה לאיזו שפה אקזוטית בסגנון שאף אחד לא שמע אף פעם ופשוט לחקות איזה דובר של השפה במקום לזרוק מילים בג'יבריש עם מבטא שמזכיר יפני ממוצע כשהוא מנסה לדבר אנגלית. השימוש בג'יבריש הזה הפסיק למזלי איפשהו באמצע הפרק, שם גם ההתחלתי להנות. כניראה שאם זה היה ממשיך ככה הייתי משתגע.

מבחינת הדמויות, מאהו הוא דמות די מעניינת, מתנהג כמו דמות ראשית ממוצעת, לצד העובדה שהוא אמור להיות שד אכזר (או במילים עכשוויות: פושע מלחמה) ששלח את צבאו לשחוט כפרים של בני אדם. נראה שבזמן המועט שהיה לו על כדור הארץ הוא איבד מהצד האפל שלו והפך לדמות של נער חסר מטרות שרודף אחר העלאה במשכורת. ויחד עם הופעת הדמות של הבחורה שמאהו זיהה בתור "הגיבורה" של בני האדם כשהוא בכדור הארץ כבר בפרק הראשון – למרות הקלישה, איכשהו זה מרגיש לי מעניין. ואני מקווה שזה לא יגרר לצד הפארודי שבעניין (למרות שזה רוב הסיכויים מה שיקרה…)

"אני כרגע ממשיך", זה לפחות מה שאמרתי אחרי שצפיתי בפרק. עד שראיתי את השם של הבמאי, הוסודה נאוטו (Hosoda Naoto). מדובר בבמאי שבעבר ביים את Minami-ke Okawari, העונה השנייה, שהשחיטה את השם של המותג. לאחרונה הוא ביים את האדפציה שעשו ל-Mirai Nikki, אני לא כל כך אהבתי את מה שראיתי בפרקים הראשונים ונטשתי. אני ממש מקווה שהסדרה הזו לא תמצא לי סיבות יותר טובות למה לא לצפות בה אחרי הפרק השני.

סטודיו: White Fox מספר פרקים: 12 ז’אנר: קומדיה, פנטזיה, פרודיה סוג: TV

Red Data Girl

סוזוהארה יזומיקו (Suzuhara Izumiko) היא נערה צעירה שגודלה במתחם של מקדש טאמאקורה (Tamakura), שהוא כביכול אחד מבין המקדשים של קומאנו (Kumano). בכל אופן, את כל חייה עד לחטיבת הביניים היא העבירה בקומאנו עד אשר הוחלט שהיא יחד עם "חבר" ילדותה סאגארה מיוקי (Sagara Miyuki) יעברו ללמוד יחדיו בבית ספר תיכון בטוקיו למרות רוחם של השניים.

טוב, קשה לי להחליט מה דעתי על הסדרה הזו כי היא לא הציגה יותר מידי תוכן. יזומיקו היא נערה צעירה ומופנמת שמנסה להפתח לתרבות חדשה למרות שהיא חייה במקום די שמרני וכמו צ'ינאמי (Chinami) מ-Code-E משמידה כל מחשב שהיא מנסה להשתמש בו. לעומתה מיוקי נראה כמו סוג של דו-פרצוף שלא כל כך אכפת לו מאחרים… או מיזומיקו שמשום מה בלי שום סיבה הנראית לעין שונא אותה. ואיכשהו אני לא מת על שניהם.

הסדרה מבוססת על נובלה של נוריקו אוגיווארה (Noriko Ogiwara) אשר כתבה גם את הנובלה "המכשפה הטובה מהמערב" שזכתה לאדפצייה ב-2006 והופצה גם בארה"ב. הבמאי, שינוהארה טושייה (Shinohara Toshiya), המביים את הסדרה החדשה הוא במאי ותיק שביים לא מעט סדרות וסרטים ביניהם הסרטים של אינויישה (Inuyasha) ו-Kuroshitsuji. מבין כל העבודות שביים, הסדרה היחידה שצפיתי בה הייתה Gunparade Orchestra, שאני לא חושב שיש טעם לציין שזו אחת מהסדרות הגרועות ביותר שצפיתי בהן אי פעם. הסטודיו שעבד על RDG הוא P.A Works שבשנים האחרונות היה אחראי על לא מעט סדרות מעניינות ביניהן אנג'ל בייטס (Angel Beats), האנה-ירו (Hana-Saku Iroha) ועוד.

למרות שלא ממש הצלחתי להתחבר לעלילה או לדמויות, נראה לי שאני בכל זאת אנסה להמשיך עם הסדרה הזו, בעיקר משום שאני די אוהב את הסדרות ש-P.A יוצרים, ואני מאוד מקווה שגם RDG תקלע לטעם שלי.

סטודיו: P.A. Works מספר פרקים: 12 ז’אנר: פנטזיה, ג'וסי סוג: TV & ONA

Dansai Bunri no Crime Edge

הסדרה עוקבת אחר נער רגיל בשם האימורה קירי (Haimura Kiri). אוקי, זה שקר, נורמאלי הוא לא. הבחור אובססיבי לגבי שיער ארוך, וכל פעם שעוברת לידו בחורה ארוכת שיער, הדבר היחידי שהוא יכול לחשוב עליו הוא לעשות לה תספורת עם מספרי הספרות העתיקים והמקוללים (שיכולים לחתוך הכל) שהוא קיבל בירושה משפחתית. בכל אופן, העלילה מתחילה כשהוא נתקל במושאנוקוג'י איוואי (Mushanokouji Iwai) בעלת השם המוזר והשיער המקולל והארוך שלא ניתן לחתוך לאחר "שבטעות" עלה על האוטובוס הלא נכון.

אוקי, מילא זה היה סיפור אהבה בין בחור עם מספריים שיכולות לחתוך הכל, ובחורה עם שיער שאי אפשר לחתוך. אבל תעשו טובה, יש כאן כל כך הרבה מוטיבים שכל כך מציקים לי. בין אם זה האנשים החמושים בחפצים קטלניים שעברו במשפחה שלהם, שבאופן מסתורי קירי מגלה שגם הוא אדם כזה. או האובססיביות של קירי לאיוואי שכוללת בעיקר שיער ארוך. אני לא יודע, כל כך הרבה נושאים שלא קשורים אחד לשני שפשוט מסתדרים אחד עם השני, רק מעלה את מדד "הצפוי מראש" לשחקים חדשים.

כשאני מסתכל על צוות ההפקה, אני לא ממש רואה משהו שתפס את עיני, הבמאי הוא יאמאגוצ'י יוג'י (Yamaguchi Yuuji) שביים את Fate/Stay Night ואת I My Me! Strawberry Egg, המפיק אוראהטה טאצוהיקו (Urahata Tatsuhiko) הפיק גם את Natsu-iro Kiseki, שתי העונות של Boku wa Tomodachi ga Sukunai ו-Ore no Kanojo ששודרה בעונה החולפת. הסטודיו המבצע הוא סטודיו גוקומי (Gokumi) שהעבודות הכי ידועה שלו הן A Channel והעונה השנייה של Saki, כשהם החליפו את סטודיו Gonzo, פושט הרגל.

אני לא אשקר, אני סקפטי בקשר לסדרה הזו. הפרק הראשון נעשה בצורה מעניינת, אבל באמת שהכל היה פשוט צפוי וברור מראש. לא ראיתי מהקרבות כי הם לא הופיעו בפרק הראשון, ככה שזה די מעניין אותי לראות אותם לפני שאני זורק את הסדרה הזו. אבל בשורה התחתונה, אני לא חושב שאמשיך עם הסדרה הזו.

סטודיו: Studio Gokumi מספר פרקים: 13 ז’אנר: פעולה, רומן, פנטזיה, סיינן סוג: TV

Ginga Kikoutai Majestic Prince

אי שם בעתיד, כשהאנושות החלה להפיץ את עצמה בגלקסיה ולהנדס את הגוף האנושי להסתגלות לתנאי החיים בחלל, בני האדם נמצאים תחת מתקפה של גזע חוצונים. צוות של צוערים חסרי ניסיון קרב או יכולת עבודת צוות מאקדמייה צבאית יוקרתית נשלחים לחזית כדי לסייע לכוחות לסגת בבטחה.

האמת, שהפרק הראשון פשוט לא אמר כלום והתקצירים של המנגה מרגישים כל כך לא רלוונטיים למה שראיתי בפרק הראשון. הסדרה סובבת סביב חמישיית חברי "צוות הארנבים", צוות של אנשים שלא מסוגלים לעבוד כצוות ועושים מה שבראש שלהם. ועדיין, הם אלו שנשלחו לחזית עם הציוד המתקדם ביותר שהצבא יכול לספק להם. ספק אם כדי להיפטר מהם, ספק אם כדי לעשות משהו מועיל. לא יודע, זו אחת מהסדרות האלו שבהן זורקים ילדים לחלל ונותנים להם רובים ומקווים שהם יביסו צי של חייזרים.

בכללי, הסדרה מבוססת על מנגה של רנדו אייאמינה (Rendo Ayamine) שצייר את המנגה של GetBackers. האנימה, בנוסף שהשם שלה קצת שונה משל המנגה, גם התקציר שלה לא ממש מזכיר את מה שראיתי בפרק הראשון. בעוד התקציר מתאר את חייהם של חברי "צוות הארנבים" באקדמייה הצבאית, הפרק הראשון לקח את הצוות לשירות הצבאי. מעניין אותי לדעת עד כמה האנימה נאמנה למקור – בעיקר לאור העובדה שאיש לא תרגם עדיין את המנגה לאנגלית. אבל, הדבר הראשון שיצא לי לשים אליו לב, היה שהעיצוב דמויות של האנימה והמנגה שונים לחלוטין: בעוד העיצוב דמויות של המנגה נראה סוג של מיינסטרים-שונן, העיצוב דמויות של האנימה נראה קצת פחוס, עם בגדים ומדים די מצועצעים עם הרבה פרצופים שיתפסו אולי בתור "חמודים". מדובר בעיצוב הדמויות של היראי היסאשי (Hirai Hisashi) שעשה את העיצוב דמויות לסדרות מוכרות רבות ביניהן Soukyuu no Fafner, Scryed וכמובן Gundam SEED, עבורה הוא זכה בפרס "עיצוב הדמויות הטוב ביותר" לשנת 2004 ביריד האנימה הבינלאומי של טוקיו. לא נראה לי שיש צורך שאגיד שאני ממש לא אהבתי ואני עדיין לא אוהב את עיצובי הדמויות של היראי עוד מהתקופה שצפיתי ב-Gundam SEED. בכל אופן, הבמאי הוא מוטונאגה קאיטארו (Motonaga Keitarou), אשר ביים לפני זה את School Days, Katanagatari ושתי העונות של Jormungand מהן נהניתי מאוד בתקופת השידורים שלהן, ככה שיש לי ציפיות גדולות מהתוצאה של העבודה החדשה שלו.

חוץ מזה שהידיעה שהסדרה הזו כבר הספיקה להירכש על ידי Sentai Firmworks להפצה בארה"ב רק מעוררת בי את התיאבון לנסות ולהמשיך לצפות בה. וזו רק הסדרה הראשונה מבין סדרות המכא הרבות שמתחילות את שידוריהן העונה שבה הספקתי לצפות.

סטודיו: Doga Kobo & Orange מספר פרקים: 24 ז’אנר: פעולה, מכא, מד"ב סוג: TV

Devil Survivor 2 The Animation

לקבל סרטון לטלפון מספר דקות לפני שחבריכם ימות נשמע כמו אגדה אורבנית, לפחות ככה קוזה היביקי (Kuze Hibiki) ושיג'ימה דאיצ'י (Shijima Daichi) חשבו כשהשתמשו בשירות של אתר מפוקפק ופופולרי באינטרנט. אך כשבזכותו הם מצליחים לחמוק מהמוות בשנייה האחרונה לפני שרכבת התהפכה עליהם. הם חוברים אל ניטה יו (Nitta Io) שכמותם נצלה מהתהפכות הרכבת רק כדי לגלות שלשלושתם יש אפליקציה בטלפון המאפשרת להם לזמן שדים… אה, ואם שכחתי לציין, כשהם מצליחים לצאת מתחנת הרכבת הם מגלים שיפן נמצאת תחת מתקפה של מפלצות.

מדובר באדפציה למשחק וידיאו RPG לקנסולות. חיפשתי את הקשר בין Devil Survivor 2 למשחק שהגיע לפניו, ונראה שמדובר בעלילה שונה לגמרי, שגם לא זכה לאדפציה משל עצמו, ככה שאני יכול רק לקוות שאין שום בעיה לצפות בסדרה למרות שלא שחקתי באף אחד מהמשחקים. למרות שהרעיון הכללי של מוות וחיים על סמך איך תגיב לסיטואציה שאתה יודע שעלולה לקרות בעתיד מאוד דומה לסגנון של Mirai Nikki, לא ראיתי שם סצנות "יותר מידי" קשות לצפייה. אבל אני תמיד אומר את זה, ואחרי זה חוטף את זה כמו בומרנג.

בעניין ההפקה נראה שהבמאי הוא קישי סיג'י (Kishi Seiji), שביים גם את Angel Beats, Kami-sama Dolls ו-Seto no Hanayome, ככה שיש לי תחושה שהוא לא יאכזב. אבל זה עדיין מרגיש לי קצת בעייתי שמדובר באדפציה למשחק שלא שיחקתי בו, או במשחק לפניו. אני חושב שאתן לסדרה הזו עוד פרק או שניים ואז אחליט אם להמשיך לצפות בה.

סטודיו: Bridge מספר פרקים: 13 ז’אנר: פעולה, קרבות פרוקסי, אל-טבעי סוג: TV

Yahari Ore no Seishun Love Come wa Machigatteiru.

האצ'ימן היקיגאייה (Hachiman Hikigaya) הוא נער לא חברותי בכלל המאמין ש"נעורים" זו אשליה שנועדה להכניס קצת פלפל לחיים של צעירים המרפדת כישלונות, חטאים או טעויות שחוו. לאחר שהוא מגיש עבודה בה הוא טוען שהוא לא מתכנן לעבוד שהוא יהיה גדול. הוא נגרר על ידי המחנכת שלו להצטרף למועדון ההתנדבות. שם הוא פוגש ביוקינו יוקינושיטה (Yukino Yukinoshita), הבחורה היפה ביותר בכל בית הספר.

מדובר בסדרה הסובבת סביב מועדון של אנשים לא חברותיים בעליל. היקיגאיה הוא אדם צר אופקים אשר מתגאה בכך שהוא מחוסר חברים. יוקינו היא בחורה שחצנית אשר רוצה לעזור לאנשים החלשים למצוא את דרכם כדי שלא יצטרכו לקנאות בגדולתה. אליהם מצטרפת יואי יואיגאהאמה (Yui Yuigahama) אשר מפחדת להתמודד עם הצרות שלה בעצמה. מעניין אותי לראות איך הם יתמודדו עם המקרים הבאים, או האם יואי תנסה להתמודד עם הצרה שלה.

מבוסס על נובלה של וואטארו וואטארי (Wataru Watari) אשר נראה שהוא חולק את אותה בעיה עם היחס בין השם הפרטי לשם המשפחה כמו הדמויות שהוא יצר. שאר ההפקה קצת יותר אנונימים, ביניהם הבמאית יושימורה אי (Yoshimura Ai) שמלבד העובדה שזו הפעם הראשונה שלה בתפקיד, השם שלה נשמע נורמאלי. בכל אופן, אני ממשיך, זו כרגע נראית כמו סדרה מעניינת.

סטודיו: Brain`s Base מספר פרקים: 12 ז’אנר: קומדיית בית ספר, אצ'י סוג: TV