«

»

ינו
02
2012

סיכום שידורי הסתיו 2011

עונת הסתיו נגמרה לה, הקור חודר לי מתחת לעור ומקפיא לי את העצמות… איך אנשים אוהבים את החורף? יש עכשיו איזה שבועיים שבהם אין לי מושג למה לא משדרים אנימה כדי קצת לעשות סדר בעניינים שלי. והגיע הזמן לכתוב על האנימות שביליתי איתן את העונה הנוכחית.

C3: Cube x Cursed x Curious

יאצ'י הארואקי (Yachi Haruaki) רגיל לקבל דברים חסרי שימוש ולרוב מקוללים מאביו שאוסף כל דבר שהוא רואה כשהוא מטייל בעולם. הסיפור מתחיל כשהוא מקבל לביתו קובייה סופר כבדה שנשלחה על ידי אביו. בלילה הוא מתעורר למשמע קולות מוזרים מהמטבח. הוא מגלה שם גנבת קרקרי-אורז עירומה לחלוטין. לא לוקח לו יותר מחמש שניות להבין שמדובר בקובייה שקיבל בדואר. אגב, קוראים לה "פייר" (Fear – בעברית: איימה).

זו לא אחת האנימות שחשבתי שאצפה בה לכל אורך העונה… ההתחלה הייתה חלשה, ההמשך היה חלש… הסוף היה חלש. למרות שמדובר בסדרה של אותם החבר'ה שהשתתפו בהפקה של Natsu no Arashi ו-Baka to Test, הן לא הגיעו לאיכות שלהן. מהרגע שסדרות נוספות הולכות על הכיוון של Bakemonogatari, הסגנון הזה כבר לא מיוחד, לא מושך, לא מעניין. ואני מדבר בעיקר על הסגנון ציור, לא על הצורה שבה Bakemonogatari ו-Maria Holic היו מציגות את האירועים עם הרבה כתוביות שמופיעות לזמן מאוד קצר, כי דברים כאלו לא נמצאים כאן, הסגנון הולך יותר לכיוון של Baka to Test.

כעקרון, קאסט עצום של דמויות, מוזרות ומיוחדות, יש לא מעט סצנות משעשעות. אצ'י אין ממש, קצת רמיזות, אבל לא הייתי יכול לקרוא לזה אצ'י. הבעיה שלי הייתה יותר עם העודף דרמה, עם משפטים שנאמרים בשיא הרצינות על משמעות החיים… שבתכל'ס חסרי כל משמעות הגיונית. דיונים חד-כיוונים, שלדעתי אחד הדוברים בדיון בעצמו לא מבין על מה הוא מקשקש.


סטודיו: Silver Link מספר פרקים: 12 ז’אנר: פעולה, קומדיה, אצ'י, מסתורין, שונן סוג: TV
יצא מהבויידם? כניראה שלא, היא לא הייתה מספיק מעניינת ואני מאמין שאשכח ממנה מהר מאוד.

Boku wa Tomodachi ga Sukunai

האסגאווה קודאקה (Hasegawa Kodaka) הוא תלמיד חדש בבית ספר קתולי. הוא חצי יפני – חצי בריטי ולכן צבע שיערו הוא בלונד טבעי. אך בגלל שהוא גם חצי יפני, הוא נראה כמו בריון מסוכן שצובע את השיער ולכו אנשים נוטים להתרחק ממנו. יום אחד הוא רואה את מיקאזוקי יוזורה (Mikazuki Yozora) כשהיא מדברת אל האוויר. מהר מאוד הוא מגלה שהוא לא היחידי שמחוסר חברים בבית הספר, והוא נגרר לתוך ההקמה של "מועדון השכנים", מועדון שמטרתו להשיג חברים וללמוד יכולות חברתיות.

נתחיל בכך שיש הבדל לא קטן בין האנימה למנגה, אני לא יודע איך הנובלה ועד כמה שתיהן דומות אליה, אך אני יכול להגיד שבמנגה אין כל כך הרבה אצ'י. נכון, זה לא יותר מידי אצ'י כדי שיהיה לי סיבה להתלונן, אבל להקטין את גודל בגדי הים של הבנות (4 פרקים מתוך 12 עסקו בזה), להדגיש את השפתיים של הבנות, לעשות שיר פתיחה שהוא כולו אורגיה אחת גדולה… אז כן, AIC Build הגזימו טיפה. הסוף היה חמוד, אבל אני בספק שהיא תגמר ככה, ככה לא מסיימים סדרה.

מי שנשמע לו מוכר השם AIC Build, מדובר בסטודיו בת של סטודיו גדול בעל שם דומה (תנחשו לבד) שיצר את הסדרה המעורכת Ore no Imouto, שלא תטעו, איכשהו מצאו דרך להכניס בהופעת אורח את הדמויות משם לכמה שניות מסך. כמובן שהיו הזכורים להרבה סדרות ומשחקי וידיאו מוכרים כמו אוונגליון, גאנדם, משחקי ה-Tokimeki Memorial האינסופיים, משחקי ה-Monster Hunter. אולי שווה להגיד שגם ל-Seiken no Blacksmith היה הזכור, וברצינות שאין לי סיבה מספיק טובה למה.

סטודיו: AIC Build מספר פרקים: 12 ז’אנר: קומדיה, ארם, בית ספר, אצ'י סוג: TV
יצא מהבויידם? לא, אבל אני אוותר, המנגה טובה יותר… והיא כרגע עדיין רצה.

Un-Go

עם עזרתו של עוזרו המשונה, ינגה (Inga), "הבלש הכושל" שינג'ורו יוקי (Shinjuro Yuki) פותר פשעים ביפן לאחר מלחמה עתידית. הבעיה היחידה, שכל הקרדיט הולך תמיד אל בלש העל, רינרוקו קאישו (Rinroku Kaisho).

מדובר בסדרה המבוססת על מספר ספרים שנכתבו על ידי סופרים יפנים שונים בתקופה של אחרי מלחמת העולם השנייה. הסיפורים עצמם מפורסמים גם מחוץ ליפן, אומנם מעולם לא קראתי אותם או שמעתי עליהם לפני, אך חיפוש מהיר בגוגל מצא לי לא מעט תוצאות. כיאה להפקה כל כך איכותית, שום דבר לא הרגיש ממוחזר, או שנעשה כבר קודם במקום אחר, בעיקר לאור העובדה שהסדרה הותאמה במיוחד לתקופה שלנו, ונעשו שם הרבה שינויים על מנת ליצור עניין אצל הצופה הצעיר. לדעתי זו דרך מצויינת כדי לעביר לדור הצעיר תוכן תרבות ישנה. במקום לתת להם ספר עבה המדבר על תקופה לא מוכרת, לתת להם עניין לקרוא אותו דרך סדרת טלוויזיה. אני מאמין שזה הרבה יותר משמעותי מלתת לילדים בבית ספר לעשות עבודה על ספר.

סיפורי הבלשות עצמם מאוד מעניינים, לא הייתי אומר מציאותיים, אך לאורך הפרק מפוזרים הרבה רמזים שונים אשר נותנים לצופה לפתור בעצמו את התעלומה. אך למרות הכל, הפתרון תמיד השאיר אותי עם הפה פתוח. אך לא הכל טוב. לדעתי העלילה הסתיימה מהר מידי, נכון שמדובר בספרים ישנים, ויש רצון להשאר נאמנים למקור, אבל בכל מקרה התאמתם את הסיפור לתקופתנו, למה לא גם לעבות אותו קצת, להוסיף עוד קצת עניין. בסופו של דבר, הבאתם סיפור מעניין.

סטודיו: Bones מספר פרקים: 11 ז’אנר: סיינן, בלשות סוג: TV
יצא מהבויידם? לא יודע, אבל מה שבטוח שבפרק-0 שיצא בתור סרט אני חייב לצפות.

Working`!!

עונה שניה לקומדיית המצבים Working. העלילה מתרחשת במסעדה משפחתית בשם וואגנאריה (Wagnaria) בצפון יפן, מסעדה כל כך שיגרתית, שהמלצרית הנורמאלית היא היוצאת דופן.

מדובר בקומדיית מצבים שמוכיחה שלא צריך יותר מידי עלילה, מספיקות כמה בדיחות טובות ושלל של דמויות מוזרות על מנת ליצור משהו טוב שישאיר לך חיוך דבילי על הפנים. בעונה הנוכחית הציגו בפנינו דמויות חדשות רבות, בין היתר גרסה גברית ליאמאדה (Yamada), שני המוזרים מהכנופיה של יוקו וכמובן שסוף סוף עשו לנו היכרות עם המלצרית ה"נורמאלית" של וואגנאריה, ולפי ההיכרות הזו, היא יותר מוזרה מכולם שם ביחד.

מה שבאמת מיוחד בסדרה הזו, שלמרות שהיא לא ממש קומדיית איגיון (אי-היגיון), היא מצחיקה גם בלי להכיר את התרבות.


סטודיו: A-1 Pictures מספר פרקים: 13 ז’אנר: קומדיית מצבים סוג: TV
יצא מהבויידם? כנראה שכן, כרגע אני מקווה שתצא עונה שלישית.

Ben-Tou

העלילה עוקבת אחר סאטו יו (Satou You), תלמיד תיכון עני במיוחד. יום אחד, הוא מגיע לסופרמרקט ומגלה בנטו (ארוחה ארוזה) למכירה בחצי מחיר. כשהוא מגיע כדי לנסות להשיג אותה, הוא מוצא את עצמו חסר הכרה, מרוסק על הרצפה. בלי לדעת הוא הכניס את עצמו לקרב הישרדות חסר מעצורים במלחמה על הבנטו בחצי מחיר.

אחת הסדרות המפתיעות יותר של העונה. בהתחלה בכלל לא הסתכלתי לכיון הסדרה הזו, היא היתה נראת יותר כמו אחת מז'אנר 'הבנות הולכות מכות בלי בגדים או סיבות'. אז, הסתבר מהר שזה לא ככה, אלא סדרת קומדיה טובה, אומנם על בנות שהולכות מכות… הסיבה אומנם לא הכי הגיונית אבל בגדים פחות או יותר יש. הסדרה לוקחת הכל בהומור, מצבים מצחיקים, השתלשלות עלילה שצוחקת על עצמה והרבה מאוד אקשן.

מדובר בסדרה של הבמאי שעשה גם את Mayoi Neko Overrun ו-Basquash, ששתיהן די אכזבו אותי (את Mayoi לא צפיתי עד הסוף, אבל ההתחלה היתה חלשה). פחדתי שזה יהיה גם פה, אבל טעיתי. טוב שראיתי עד הסוף. אגב, אני זוכר שפעם אמרתי שסדרה על ילדת מדוזה שבאה לכבוש את כדור הארץ זה מוזר… מעניין מה הייתי אומר אם הייתי צופה בזה קודם.

סטודיו: David Production מספר פרקים: 12 ז’אנר: קומדיה, קרבות רנדומאלים, האחרון שורד, ואו אני רעב סוג: TV
יצא מהבוידם? לא בטוח, זו אחת הסדרות שרואים רק פעם אחת.

Mawaru Penguin Drum

הסיפור עוקב אחר שני האחים קאנבה ושוומה, ואחותם החולה הימארי בחייהם השיגרתיים… בסדר, זה היה אחר חייהם השגרתיים עד אשר הימארי התמוטטה… ונפטרה… אה… רגע… היא הוחזרה לחיים על ידי כובע קסום והאחים השתעבדו לאלת הגורל והפינגווינים שלה במסע אפי בעקבות חפץ אגדי: הפינגווין דורם…

את הסדרה הזו התחלתי לראות בעונת הקיץ, מה היא עושה פה? אז, לקח לה שתי עונות כדי להסתיים, אז כאן מקומה. משום מה, קשה לי לאמין שזה התחיל בסיפור על שני אחים שמחפשים אחר "הפינגווין דרום" (משהו שנשמע כמו המפקדה של שריידר) כדי להציל את אחותם. כעקרון זה הסתיים במלחמה של האור בחושך, כשזו התחילה בתור סדרה עם הרבה דיבורים על שנאת המילה גורל, כי אדם צריך לשאוף לשנות דברים ולא לקחת שום דבר כאילו זה בחירה של כוחות גדולים ממנו, הסתיימה בכניעה גדולה לגורל.

לא הייתי אומר שהיה סוף רע, גם לא הייתי אומר שזה סוף טוב, אני פשוט חושב שזה סוף קצת מבעס הצובט בלב, לא ארחיב יותר מזה, אבל בואו נגיד שזה לא מגיע למצב של סאיקאנו (Saikano) שסופה כל כך מר שתכניס את הצופה לדיכאון למשך שבועיים, אבל כן, אולי עדיף לוותר על צפייה בפרק האחרון… אגב, אם אתם חושבים שהרסתי לכם פה משהו, רוב הסיכויים שתופתעו לגלות שלא ככה ברגע שתצפו בו.

סך הכל אחת הסדרות הטובות ביותר של השנה. בניית עלילה טובה, דמויות שעשויות טוב, הומור מוצלח במקומות המתאימים בגלל מעשים מוזרים של הפיינגווינים. בסופו של דבר, אחת האנימות המומלצות ביותר, אך תעשו לעצמכם טובה, תכינו את עצמכם טוב-טוב לפני שאתם מתמודדים עם הפרק האחרון.


סטודיו: Brains Base מספר פרקים: 24 בכמה צפיתי: 3 ז’אנר: על טבעי, קומדיה, לינוקס סוג: TV
יצא מהבויידם? כנראה שאחרי הכנס הבא שמישהו יגיד לי משהו על האנימה הזו ואבין שלא הבנתי כלום… כן, רוב הסיכויים אחרי התגובה הראשונה שמישהו יגיד לי שבכלל לא הבנתי כלום… כן, רוב הסיכויים.

Nurarihyon no Mago: Sennen Makyou

נורה ריוקו הוא היורש הפוטנציאלי להנהגת שבט הנורה – שבט של שדים אשר הילכו אימים על בני האדם ורוחות האיזור. אך יש בעיה, ריוקו הוא בן אדם, והוא יכול להפוך לשד רק בלילה.

אם חשבתם שהעונה הראשונה היתה מורחת את העלילה בצורה לא מוצדקת, חכו שתראו את העונה הזו. הזמנים פשוט איבדו פרופורציה, נכון, זה לא הגיע למצב של פרק שלם של קרב צעקות או שבמשך עשר פרקים מדברים על כך שהכוכב עומד להתפוצץ עוד חמש דקות… אבל לפרוס סאגה בודדת על 24 פרקים כשיש אויב בודד, זה מוגזם. לא הייתי אומר שצריך פילרים… אם אין מספיק תוכן להכניס בתוך 24 פרקים, אפשר לחכות עוד קצת… למה למהר ולהוציא זבל? יותר מוזר, שלכל אורכה העלילה קופצת מנושא לנושא כמו כדור פינג-פונג. התחיל קרב, המצלמה עוברת לדמויות אחרות שנכנסות לקרב, המצלמה עוברת לדמויות אחרות שמדברות עם ספינות אוויר. בסופו של דבר, לא מבינים שום דבר מהשתלשלות האירועים.

נקודה נוספת שאולי שווה לעלות, היא העובדה שכמעט ולא רואים את חייו הרגילים של ריוקו לכל אורך הסאגה הזו. את מקומו של הילד החלש שמסתיר סוד אפל מחליף דמות קשוחה, מנהיג יאקוזה צעיר שמנסה להתמודד עם אוייב מהעבר של משפחתו. לא עוד ילד רכרוכי מאחורי חבורה של שדים שמגנים עליו… לא יודע, אבל היה לי חסר קצת מהאווירה של העונה הראשונה.

אני לא יודע יותר מידי מה להגיד על ההפקה, היא ממוצעת להחריד, נראה שהשקיעו יותר מידי כסף באיכות של האנימציה של השירי פתיחה, ככה שנגמר להם הכסף לאנימציה לשאר הסדרה. עיצוב הדמויות נאמן למקור… וזהו. אין לי שום דבר לטובה להגיד על הסדרה הזו.


סטודיו: Studio Deen מספר פרקים: 24 בכמה צפיתי: 3 ז’אנר: פעולה, על-טבעי, שדים, שונן סוג: TV
יצא מהבויידם? לא, אבל כדאי שאתחיל לקרוא את המנגה, היא נראת טוב.

מה ממשיך איתי אלאה?

כרגע ממשיכות איתי Guilty Crown שעושה הרבה שרירים עם ההפקה המושקעת שלה. נראה שהיא תמשיך איתנו עוד עונה, ואני חושב שמומלץ לנסות אותה. כעקרון הדבר שאני הכי נקשר אליו זה פס הקול המושקע שלה, הסדרה קצת איבדה פורפורציה עם המציאות ממש בהתחלה שלה, אבל עדיין כיף לצפות בה. סדרה אחרת היא צ'יהאיאפורו (Chihayafuru) שהתחילה בתור סדרה על משחק קלפים מסורתי לא מעניין במיוחד וממשיכה כגולת הכותרת של עונת הסתיו. כנראה כשאתה יודע לספר סיפור, לא משנה על מה הוא, הוא יהיה מעניין. כמובן שגם אחרי הסדרה החדשה של לאסט אקסייל (Last Exile – Gin`yoku no Fam) אני עוקב באדיקות. היא לא משתווה בשום דרך לסדרה המקורית, העיצוב דמויות שלה רופף, ובחירת הדמויות מעלה גבות. אך עם זאת אני עומד להמשיך לעקוב אחריה גם בעונה הבאה. ואיך שכחתי את באקומן (Bakuman)? טוב, לא חוכמה לשכוח את זה, היא לא נוצצת או זוהרת על יתר המידה, היא סתם מעניינת…

עדיין אין תגובות

3 הפניות

  1. jiyuuאמר:

    אני מבין שאתה לא צופה בפייט זירו עדיין, אני חוזר על ההמלצה בתקווה שתשנה את הדרכים הנלוזות שלך חחח

    1. SybeRאמר:

      חחח, לא יודע, יש כל כך הרבה דברים שאני רוצה לראות, ואני פשוט לא מספיק… בעונה הזו הייתי צריך לוותר על העונה השניה של ika masume ו-kimi to boku שהייתה נראת לא רעה כלל…

      אני כבר אראה… אני צריך בכל אופן לצפות קודם בfate/night (ואני ממש שונא לצפות בדברים שלא צפיתי במה ששודר לפניו…)

  2. Jiyuuאמר:

    אני לגמרי כמוך בקטע הזה שאני לא אוהב להתחיל דברים מהאמצע(כדי שתקבל פרופורציה אני משחק באלדר סקרולס ארנה במקום באלדר סקרולס סקיירים כרגע), אבל פה מדובר בפריקוול גם ככה, והצפיה בסדרה המקורית, במיוחד בצורה יחסית צמודה לפריקוול הזה רק תפגע בחוויה שלך.

    שאתה יודע איך הכל הולך להסתיים זה מוריד הרבה מהמתח והתעלומה שבדברים,
    מה גם שבניגוד לסיטואציות שיש רצף של סדרות פה מדובר על שני עיבודים לחלקים שונים במקור כלשהו(אם כי טכנית פייט זירו האנימה היא עיבוד למנגה שהיא עיבוד של המשחק, אז זה לא בדיוק שני עיבודים שונים לאותו הדבר) ככה שזה לא מדויק להגיד שאחד מהם באמת צריך להיות ראשון רק כי הוא יצא ראשון כי ככה "היוצרים תכננו את זה".

    פה מדובר פשוט בעיבודים שונים, כאשר אחד מהם מתייחס לחלק שהיה קודם ביצירה המקורית והשני מתייחס לחלק מתקדם יותר ביצירה המקורית.
    ופשוט יצא שהחלק החדש יצא קודם.
    ואומנם קימי טו בוקו היה נחמד, ואומנם איקה מוסומה גם אחלה, אני דיי בטוח שהם לא ברמה של פייט זירו, לא סתם הסדרה הזו נמצאת במקום 11 של ANIDB כרגע(עם כמה שהרשימה הזו לא באמת אבסולוטית עצם העובדה שזה נמצא במיקום זה בכל זאת אומרת משהו)

אפשרות התגובה בוטלה.