«

»

אוק
07
2011

סיכום שידורי הקיץ 2011

טוב, האמת שהיה לי בתקופה הרבה זמן. אבל כהרגלי לא הצלחתי לכתוב יותר מידי… קשה לי עם פוסטים שקצרים על יתר המידה. החלטתי בכל זאת, שניה לפני יום כיפור, לכתוב כמה שורות על האנימות שעברתי איתן את הקיץ, חלקן עוד עברתי איתן את עונת האביב, ולדעתי מגיע להן קצת כבוד אחרון לפני שיכנסו לבויידם ולא יראו יותר טיפת אור.

Ao no Exorcist

לא חשבתי שמנגת שונן טיפוסית תצליח לגרום לי לעקוב ללא התחשבות במספר הפרקים שלה. מהר מאוד התברר שהאנימה תסיים את שידוריה לאחר רק 25 פרקים – כשזה התחיל להיות מעניין באמת. לפחות אני יכול לבשר שהוכרז סרט שימשיך את העלילה, לא שאני חושב שאפשר לסיים עלילה בסרט, שלפי מה שהבנתי הנקודה שלנו בעלילה באנימה לא קרובה יותר מידי לאיפה שהיא במנגה. כעקרון ההפקה לא הכי מושקעת שיש, אבל העלילה עשתה את שלה. אני לא בטוח עד כמה אפשר להגיד שהשאירו אותנו עם קצוות פתוחים, כי… לא היו כאלו, כל פרק פתחו אותנו למידע חדש, שלא היינו ממש חושבים אליו, כשבפרק האחרון סגרו את הקצה האחרון שעוד היה פתוח. כן, זו אנימה שמבוססת על מנגת שונן. אין צורך בקצוות פתוחים כדי להמשיך אלאה, תמיד אפשר ליצור כאלו.

אגב, מי שלא שם לב, מאפיסטו, כשהוא משתמש בקסם, הוא אומר "היין, צווי, דריי" שזה כמובן "אחת, שתיים, שלוש" ממש כמו אורי גלר. מעניין אם עוד חברה יפנית תחטוף תביעה על שימוש בשם שלו (כמו שקרה בתקרית אברה-קדברה-אלקזם מפוקימון).

לפי מה שהבנתי לא תיהיה עונה שניה כי היא פשוט לא היתה מספיק פופולארית. אני, בכל אופן, נהנתי מכל רגע, רק המלצה שלי, אל תצפו בפרקים שהוציאה ההוצאה gg, כל עוד לא בא לכם ללכת ברחוב ולזמזם פרסומות של דגנים.


יצא מהבויידם? כניראה לפי הסרט אראה פרק או שניים.

Dantalian no Shoka

קשה לי להחליט מה אני אומר על הסדרה הזו. בהתחלה הרבה דיברו על הדימיון שלה לGosick… ופה זה נגמר. היא לא דומה ולא נעליים, למרות שהיא הרבה יותר מדברת על אירועי ההיסטוריה, הדמויות בנויות בצורה מעצבנת. דאנטליין היא הדמות הנשית המעצבנת ביותר מכל הזמנים, ברצינות, לא יודע מה איתכם, אבל להגיד "יס" זה לא נשמע בריטי, זה נשמע כמו פרסומת לחברת הלווין. אולי אם היא היתה מדליקה מקטרת ואומרת "זה אלמנטארי", אולי הייתי משתכנע. בעניין אחר… במשך 10 פרקים העלילה לא התקדמה לכלום, הציגו לנו כמה דמויות חדשה לקראת הסוף, אבל לא הסבירו לנו שום דבר על הקשר שלהם, כאילו, אל חלקם, נשארו עוד ארבע באפלה. שלא נדבר על זה שאין לנו שום מושג על הקשר של הילדה מהספרייה העצומה שמציגים מידי פרק – אפילו בכתוביות כתוב "הילדה מהספרייה". אולי הם תיכננו עונה שניה – אני לא שמעתי על דבר כזה. אבל אם אין עונה שניה, כניראה שאין בתכל'ס שום טעם לצפות בזה.

לאחר צפייה בפרק האחרון, יצרו "שיא" מסויים, אבל עדיין, הכל פתוח. נתנו לנו סוף-סוף לנסות להבין מה הסיפור מאחורי שומרות השער ושומרי המפתח, אבל, זה לא מספיק. לפחות, עבור הגאווה הלאומית שלנו, הביאו קצת קשר ליהדות, כשהדמות של הגרמני הרשע אומר "במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו בני אדם", כציטוט מתוך מחזה של מחבר גרמני-יהודי מהמאה ה-18, בציניות על שריפת "ספרי פאנטום", למרות האירוניה שבני עמו אכן שרפו בני אדם, אני לא חושב שהבמאי באמת ידע למה משוייך כיום הציטוט הזה, שחקוק באנדרטת "הספרייה הריקה" שנמצאת בכיכר בבל שבברלין, גרמניה.

בכל אופן, לא מדובר באמת בסדרה שנועדה לגרום לכם לחשוב יותר מידי, מציגים לכם הכל על מגש של כסף, ואחרי זה מסבירים לכם כמו ילדים קטנים דברים שלא הייתם אמורים להבין, כי… טוב, ספרי פאנטום, מה הקשר של זה למציאות?


יצא מהבויידם? דווקא לאור הפרק האחרון, יש מצב כלשהו.

Hanasaku Iroha

אני אתגעגע לאנימה הזו, זה התחיל בסיפור מהאגדות על האמא הנוראית שמפילה על הילדה שלה את כל מטלות הבית, האמא בורחת עם החבר החדש שלה לטיול מסביב ליבשת (לא שהיא גדולה במיוחד) והבת הולכת לעבוד במלון של הסבתא העשירה והמרושעת שמעבידה אותה עבור מקום לישון בו. מהר מאוד מסתבר שזה לא באמת ככה ולסבתא הזו יש אישיות מאוד חזקה ואוהבת, וככה גם לאמא שלה. אחת מדרמות "מתוך החיים" שיותר ריגשו אותי.

אין לי יותר מידי מה להגיד, אני יכול במשך שעה לחרטט עד כמה האנימה הזו הייתה מרגשת, אבל אני לא ממש מרגיש צורך בכך. לא היה שם משהו יותר מידי מיוחד בהפקה עצמה, הסיפור עצמו היה הדבר החשוב, והסוף? למרות שאיש לא מת, אחד הסופים היותר עצובים שיצא לי לראות, אך עם הרבה מאוד תקווה שמשהו יקרה. אין ספק שלא יהיה לזה עונה שנייה, ואני מקווה שגם לא תהיה, העלילה הסתיימה איפה שהיא צריכה בדרך הטובה ביותר שיכלה להיות.


יצא מהבויידם? אני לא חושב, זו מסוג הסדרות שצופים בהן פעם אחת, מתרגשים ועוברים אלאה. למרות שאתגעגע

Kamisama Dolls

לפי מדד הפאנסרבייס הבינלאומי, עם ציצי גדול בא כישלון ענק, שרק סוטים שקונים כריות אהבה באמת רואים בגדולתו. לא כאן היה בדבר, למרות שלדמות הנשית הראשית היה זוג מנועי סילון או איך שלא תבחרו לקרוא לזה. העלילה התבררה מהר מאוד כמשהו עמוק עם קצוות רבים שלא היה ניתן ב-13 פרקים לענות עליהם, בניית רקע לא רע בכלל, שיר פתיחה ממכר להחריד (משהו כנראה חזר מריו לאחרונה) שלא נשכח את מנגינת הרקע הממכרת בזמן שהמכונות (או האלים, איך שלא תקראו לזה) מופיעים.

הפרק האחרון היה די מאכזב, לא סגרו לנו כלום, אלוהים יודע מה הסיפור של חצי מהדמויות שגם ככה הציגו לנו בשניה האחרונה, לא זכינו לראות את המשוגע האמיתי מתחרפן באמת, ונראה שלמנגה יש עוד הרבה לאיפה להמשיך. לפי מה ששמעתי האנימה הזו הוגדרה ככישלון, ועכשיו מעריצים רבים מקווים שלפחות בשידורים החוזרים היא תהיה פופולרית (כמו שקרה בזמנו עם גאנדם) ואולי תצא עונה שנייה. אבל גם אם זה לא יקרה, הנה עוד כותר שעלי לעקוב אחרי המנגה שלו.


יצא מהבויידם? למה לא? בעיקר בשביל לשמוע את השיר פתיחה… אה רגע, בשביל זה יש את הנגן מוזיקה…

Mayo Chiki!

בשונה מ-No.6 אני באמת לא יודע להגיד בקשר לאנימה הזו למה המשכתי איתה עד הסוף. מספרת על נער עם אלרגיה לנשים (שהתפתחה בגלל אחותו הקטנה שמכה אותו כל היום) שמגלה שהמשרת של הבת של מנהל בית הספר הוא בעצם משרתת. והוא נדחף לתוך מעגל אהבה מוגזם וחסר כל קשר למציאות. סדרה מיותרת, אצ'י מטופש עם דרמה מוגזמת. לא יודע למה מנסים להאכיל אותנו שבנות ממש אוהבות בנים נשיים.. כאילו, הבחורה הראשית בסיפור היא המשרת וכל הבנות בבית הספר מאוהבות בה עד מעל הראש כששני מעדוני מעריצות רודפות אחריה (או אחריו). הייתי מבין אם היא לפחות היתה נראת קצת כמו גבר, אבל לא, היא אפילו לבושה כמו אלפרד רק בגזרה נשית במיוחד ועדיין אף אחד לא מעלה בדעתו שמדובר בבחורה. גם כשהיא מגיעה כבחורה, אף אחד לא חושד שהיא המשרת. לא יודע מי היה קונה את זה, אבל מה אני שופט אצ'י?

הפרק האחרון היה בכלל ביזיון, לא היתה לסדרה הזו שום פואנטה, מההתחלה עד הסוף לא פתרו, והדבר היחידי שאולי אפשר לזקוף לזכותה, הוא הזמן המסך השערורתי שנתנו למיראי, המוסקוט של הבלוגר דני צ'ו (Danny Choo) להסתובב ברקע. שזה מזכיר לי שכדאי שאצפה בסדרת ה"דוקו" שלו "תרבות יפן" שניתנת לצפיה חופשית בקראנצ'ירול, בעיקר לאור העובדה שהוא מתחיל להגיש בקרוב עונה חדשה.

בחזרה לנושא, ללא ספק מדובר בסדרה מיותרת לחלוטין, ואני עדיין שואל את עצמי למה טרחתי לצפות בכל ה-13 פרקים שבהם רואים נער ממושקף שמוקף בנשים סדיסטיות עם סטיות מוזרות… כמו אחותו שחזרה מהמחנה קיץ מוקדם מהרגיל בגלל שהיא שברה את היד תוך כדי התאבקות חופשית עם דוב, בחורה שמאוהבת במשקפיים או.. טוב, אין לי כוח לתת עוד דוגמאות. כבר ראיתי בטלוויזיה הכל, פילים מעופפים, ילדות קטנות שמרביצות לדובים גריזלים… מה אלאה?


יצא מהבויידם? למה? יש עוד מספיק חרא שאראה בהמשך החיים שלי ואתהה למה בכלל צפיתי בו.

Natsume Yuujinchou San

מתוך כל ההמשכונים שהיו העונה, זה היחידי שסיימתי עד סופו. הילד הבודד שעבר מבית לבית לאחר שהוריו נהרגו בתאונת דרכים. הילד מעולם לא מצא חברים בגלל שהוא מסוגל לראות דברים שאנשים רגילים לא מסוגלים לראות, וגרם לילדים לפחד ממנו. בבית המשפחה החדש שהגיע אליו הוא מוצא את רכושה של סבתו שמסתבר שגם היא הייתה מסוגלת לראות שדים.

הסיפור ממשיך את העלילה מהעונות הקודמות, שנאטסומה כבר לא כל כך לבד, כשיש סביבו קבוצה של חברים אנושיים בבית הספר, וקבוצה של שדים שעוקבים אחריו מתוך הערכה. הוא עדיין מסתיר את העובדה שהוא מסוגל לראות שדים ויוצא מידי פעם לעזור לרוחות בצרה (הבן אדם פשוט לא יודע להגיד לא). לא הייתי אומר שהסדרה הזו עדיין מרגשת, אבל העלילה מאוד מעניינת, אני לא יודע להסביר בידיוק למה – דרמות הן לא הצד החזק שלי. זו כבר העונה השלישית, והשמועות מספרות על עונה רביעית שכבר בדרך, ככה שכנראה יש עוד הרבה אנשים שחושבים שהסדרה הזו טובה… אני מקווה לפחות שהם יודעים למה.


יצא מהבויידם? לא יודע, אולי לצפות בעונה הראשונה שוב, אני זוכר שממש נהנתי ממנה, אבל אני ממש לא זוכר משם כלום.

No.6

כן, תהרגו אותי, לא ברצינות, תהרגו אותי. לא בטוח למה לא חשבתי להסתכל קצת יותר טוב על מה שאני כותב ב"רושמים הראשוניים" של עצמי. "כן בטח, הזהרת את הגולשים, מה הסיכוי שזה באמת נכון?". טוב, אז כן, שונן-אי אמיתי, חבל שגיליתי שזה באמת ככה באמצע כל המתח. איך אני אמור לעצור עכשיו? טוב, צפיתי עד הסוף, הגעתי למסכנה ששיון הוא מסוג הגברים המגעילים שבוגדים בחברה שלהם כשהחברה יודעת על זה. אה שכחתי להזכיר, הוא בוגד בה עם גבר, כאילו, אם אני הייתי החברה שלו, נראה לי שהייתי נעלב.

לצערי כל עניין הסייבר-פאנק נגמר כבר בפרק 3. שום דבר לא עתידי מידי, שום דבר שלא ראינו כבר במוקומות אחרים, ולאנשים אין טלפון סלולארי, שיעשו לי טובה, אפילו במדינות עולם שלישי יש כבר טלפונים סלולארים, לפחות תנסו להיות קצת יותר ריאליסטים (אחרי מלחמת עולם שלישית, נראה לי מאוד הגיוני שאם אין מים בברזים, שלפחות ידעו להיות פיראטים טובים ולהתחבר לרשתות התקשורת של הערים המבוססות). אגב, כלי נשק עתידיים – לדעת יוצרי הסדרה בעתיד ישתמשו במשאיות שיהרגו אנשים בעזרת מיקרוגל… מה קרה למפציצים? מתקמצנים על דלק סילוני?

אגב, כן, אני יודע שזה נשמע שאני שופט את זה על פי דעות מיניות בלבד, אבל תקשיבו, ציפיתי לסוף קצת יותר טוב מהחמש שניות האחרונות… שלא נשכח את "נשיקת הביי-ביי" מאיזה פרק 6 או 7 שהיתה מוגזמת וחסרת כל פורפורציה. גם עבור מערכות יחסים דו-מיניות לדעתי זה היה מוגזם… ועוד בהתחשב בעובדה שלשיון יש כבר חברה.


יצא מהבויידם? הספיק לי פעם אחת.

Sacred Seven

לא יודע, זה כל כך ילדותי שממש אהבתי את זה. לא קשה לי להגיד עד כמה זה כמו פאוור-רנג'רס (סופר סאנטיי – טוב לכם?) קודם יש את הדמות הראשית שמשנה צורה בשביל להלחם "ברעים", ובסוף (תרגעו, זה לא באמת הסוף) ה"אנטי-גיבור" משלב כוחות עם הגיבור כדי להביס אויב גדול יותר. כשכל הזמן הזה הגיבורים לא יודעים מי הרע, למרות שהוא כל פרק מקשקש בקול על התוכניות הזדוניות שלו. לא אשקר, מההתחלה, כבר היה אפשר להבין מי הרע האמיתי בסיפור, העלילה היתה ברורה לחלוטין, אך עדיין, הסדרה הזו בנויה ממש טוב, הקרבות היו שילוב בין משחקי הפלטפורמה של מגה-מן (רוק-מן…) בשילוב עם הקרבות של דרגון בול Z, שהדמויות זורקות אחד את השני לתוך פלנטות (אה, ואל דאגה, "עוד חמש דקות כוכב נמק יתפוצץ" – לא פה), עלילה קלילה וכיפית, שמתקדמת מהר ולא משעממת לרגע.

בכללי, העלילה עצמה לא מאולצת יותר מידי, נכון יש מיידס עם רובים גדולים, רובוט ענקי שהיכולת שלו מוטלת בספק, אבל היי, באנדיי צריכים איכשהו למכור את המרצ'נדייס שלהם.


יצא מהבויידם? אני יודע? Hella Yeah!

ומה ממשיך איתי לעונה הבאה? האמת שלא יותר מידי, רק העונה השניה של Nurarihyon no Mago שמשום מה למרות הפופולאריות שלה, זולה כמו הקודמת… ואת Mawaru Penguin Drum.. שאין לי יותר מידי מילים כדי לתאר עד כמה אני אוהב את האנימה הזו.

בכל אופן, אני אנצל את הבמה הזו כדי לאחל צום קל ושנה טובה.